Jump to content

Konvertere fra sjøvannskjøling til ferskvann mercruiser

Øyvind Kvammen

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe en båt med 2009 mod mercruiser 4.3 liter som er saltvannskjølt..

Er det mye jobb å bygge om dette til ferskvanns kjøling og evt hva kan en slik konvertering koste??!

Hvor lenge er d "sunt" å kjøre med sjøvannskjlt motor?? syns det høres helt horibelt ut på en så godt som ny motor å kjøre saltvann som kjøling!

Søk på seakamp her i forumet så får du opp noen tråder om emnet.

Jeg bygget altså om min V8 med Seakamp system kjøpt direkte fra produsent. Husker i øyeblikket ikke prisen. Men det var godt under 10000,.

Kjempebra sett som jeg nå kjører på andre sesongen. Lett å montere for normalt nevenyttige mennesker. Du trenger litt nøkler og unbrako i tommestørrelser. Men det må du ha uansett om du vil skru på amerikanske motorer.

Kjøp et sett som også kjøler manifoldene. Da er det bare riserne som må byttes ca hvert femte år....

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...