Jump to content

Fendertrekk hvorfor?

bliss X

Recommended Posts

Bortsett fra slitasen som John_Kr snakker om, så har faktisk fenderstrømper en lyddempende effekt også. "Hyling" av gnukkingen fra mykplast mot skroget blir borte.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Kjøpte mine fendersokker på Maritim (eller var det kanskje den lokale båtutstyrsforretningen  :headbang:) for 3 år siden. De har stått på fenderne siden, og er like fine  :seeya::wink:  

Før sokkene ble innkjøpt, gjorde jeg fenderne rene med (kjøkken-)stålull, men det varte ikke lenge før de var like skitne igjen. Og, som det er nevnt av andre her, så demper de "gnikkelyden".

Fungerer ikke særlig bra på slitte fendere.

Enig, da er det bare rødsprit og stålull som duger, og det gjør jobben på møkkete skai/vinylputer også.

Bilde

Men, med strømpe på kan de jo være så møkkete de vil. Det er jo ingen som ser det? Det er heldigvis ingen som ser føttene mine når jeg har strømper på heller!  :seeya::wink: Men jeg har jo lært fra jeg var liten at en alltid skulle ha rene sokker og undertøy. En kunne jo komme ut for en ulykke og havne på sykehus!  :headbang:

Har ellers god erfaring med Biltema sine billige fendertrekk. De virker å være svært slitesterke.

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei

For oss med veæbåtæne som attpåtil er lakkert ble det seige "gummifelt " hvor fenderen hadde kontakt , kjøpte trekk på biltema for 3 år siden og de er like fine idag. Gummifeltet er borte og gnikke/knirkelydene er borte :yesnod:. Har ingen ting med jåleri å gjøre spør de meg :nono:. Sparer båt og nattesøvn :sleep: og ikke minst, fenderne :flag: :flag: :flag:

Mvh Heira :yesnod:

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Hej

Har hvite fendertrekk veldi fint o pent när det er nyvasket.... :yesnod:

men efter en halv dags användning så er dom skitna.... :flag:

satt på när jag kjöpte båten, så dom får sitta på tills dom blir utslitna,

tyvärr så slits dom ikke något nämvärt, har legat mot betongkaj, men

det hjelper ikke! dom slits ikke ut  :yesnod:

dom får henge med en säsong till......... :sleep:

det verkar som fendertrekk förutom att de förhindrar gnissling även

håller rent skrov-sidorna!

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...