utternd555 Startet 12.September.2010 Link til dette innlegget Startet 12.September.2010 hallo! jeg og en kompis har en liten gummibåt UTEN motor. derfor har vi fått tak i en gammel kantklipper som går som ei kule.vi fant en gammel liten proppel som passet perfekt på akselen og vi boltet den på, og den satt godt. men når vi prøvde den på båten i vannet fikk vi først problemer med å starte den pga at den ikke har clutch, vi får da ikke startet den i vannet. når vi fikk start på motoren og kom oss på vannet var det neste problemet at motoren blir kvalt med en gang vi setter proppel ned i vannet, selv med full gass. noe løsning på dette, må vi ha en med clutch? takker for svar!!:):) Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Morro med oppfinnsomt lesestoff :) Tror ikke dette blir noen racerløsning uansett, da disse motorne er ganske veike og tiltengt lett arbeid på høyt turtall. Regner med det skal gå med riktig propell, tror deres er altforstor. Du kan enten forsøke å dreie ned propellen du har eller skaffe en mindre å prøve med. du må nok ha full dreis på den for å kunne kjøre... Sitér dette innlegget Link to post
Arvid.65 Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Prøv med en mye mindre propell, eller en med mye mindre vridning, "skyv" Sitér dette innlegget Link to post
utternd555 Svart 12.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 kan jeg bare kutte av bladene på propellen, da den er av plast? vist jeg får det tålig rett og likt på begge, vil det gå uten alt for mye vibrasjoner?:) Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Som nevnt tidligere, så går det nok å dreie av. Dette er den økonomiske fremgangsmåten hvis du ikke skal bruke propellen til noe annet. Tror du kan "slite ned" propellen med å starte opp klipperen og kjøre den mot slipepapir for å kutte jevnt ned selve propellen. bare litt altså. Etterpå kan du forme bladene på nytt med fil, tror det blir lettere å unngå ubalanse slik. Husk å slip bladene så de blir så skarpe som mulig, da "kutter" de vannet bedre, og du får ut mer ytelse :) Sitér dette innlegget Link to post
utternd555 Svart 12.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 da prøver jeg det! skal prøve legge ut noen bildet etterhvert også:) takk for hjelp:) Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 12.September.2010 Link til dette innlegget Svart 12.September.2010 Vi venter selvfølgelig bilder, det er ikke prosjekt uten bilder! :p Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.