Jump to content

Kjøpsråd: Joda 24 tur

andk

Recommended Posts

Du verden, da har de rast i pris! Jeg har en kamerat som hadde en slik båt. Omtrent like gammel, men jeg husker ikke hva slags motor det satt i den, annet enn at den var saltvannskjølt. Han kjøpte i 2008 og solgte i 2009. Han tapte litt på den, men både kjøpesum og salgssum var betydelig høyere enn 40.000,-

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Da har prisene rast skikkelig ja! Jeg solgte en Sagen 730 med saltvannskjølt Sabb i 2005 for 70.000,-, og disse er langt mindre populære enn Joda'en. Mener å huske at Joda 24 lå på 100-120.000,- på den tiden. Så 40.000,- er den garantert verdt, og BMC'en er en pålitelig sliter så den er det ingen grunn til å være redd for...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hei,

Jeg synes ikke denne var spesielt billig, heller mere korrekt priset. Jeg solgte min Joda for 75 000 og dette er 4 år siden(mulig jeg solgte den billig). Den hadde en 49Hk Perkins og var betydelig mere oppusset enn denne. Båten du linker til var ikke spesielt godt holdt innvendig(men dette kan du gjøre noe med).

Som nevnt tidligere ruller båten en del til siden, men tar sjøen fint når du går. Ikke forvent større marsjfart enn 6-7knop selv med 49Hk. For oss egnet båten seg til dagsturer da kabinen er vel trang og lav under taket. Det er solid kjøl på denne båten som gjør at den er enkel å ligge til med.

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Enig med Polarn.

Billig båt dette, men ruller en del (som vel andre fra 70-tallet).

Solgte min egen Joda24tur for 65 000 med en stusselig 18hk VP (husker ikke betegnelsen) for ca 7 år siden, og det var forholdsvis billig den gangen mener jeg å huske, og ikke var det noe smykke heller.

Dette er helt klart MYE båt for 40 000 slik vi har kjent bruktbåtprisene de siste 5-10 årene.

Og ikke noe poeng med stor motor da den graver seg ned bak. Min hadde ikke fast flaps, men mulig dette vil gjøre båten mer stabil. Ang det med rulling, så gjorde jeg en liten kanskje til og med farlig test på den en sommer. La den opp på siden mot 1 meter krappe bølger og det klarte den fint uten dramatikk. Så den kantrer neppe med det første :sweat:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Flere av innleggene i denne tråden viser med all tydelighet at det fortsatt finnes noen som ikke har innsett at bruktbåtprisene i Norge har gått betydelig ned de siste årene, men spesielt de 2 til 3 siste. Flere båtmeglere hevder at bruktbåtprisene har gått ned minst 20-30% siste 2-3 år. Og disse tjener mindre med lavere priser og liker helst å snakke opp prisene. For noen båtmerker og -typer er prisfallet mye større. Det er en grunn til det ligger mange usolgte båter på finn.no.

Flere av innleggene i denne tråden viser med all tydelighet at det fortsatt finnes noen som ikke har innsett at bruktbåtprisene i Norge har gått betydelig ned de siste årene,

Helt enig. På vegne av en kjenning holder jeg på å forhandle om en cabincruiser av kjent merke. Foreløpig har vi fått ned prisen nesten 100 K i forhold til utropspris og enda er vi ikke ferdig. Så helt klart kjøpers marked om dagen, ingen tvil om det.

Guest Kaptein Fredrik

Hei, solgte min joda 24 for 80 000 i fjor. Synes 40000 for denne var billig, men dette er jo også vanskelig å vurdere bare på noen få bilder..... for eksempel kan det elektriske være modent for skifting, motor kan være sliten, lekkasjer som medfører mugg og slikt, etc..... da er 40000 ikke så billig lenger.....

Kan man skru motor, pusse opp båt, og trekke puter så blir det kanskje ikke så dyrt lengre;)

Denne har i følge selger disse problemene: lekker vann inn i kabinene. Dørken svikter litt, og han antar at det er litt råte i den. Motor sliter med at den blir litt varm ved hard belastning, og at en bør derfor kanskje rense varmeveksleren.

40k er ikke masse penger..men er litt usikker ang motor. Satser på å finne en båt med en motor som kanskje ikke sliter sånn med varmgang.

Tåler disse motorene varmgang, eller er det fy fy og kjøpe noe sånt.

Lekasjen er nå en letejobb, og dørken måbyttes..men såpass handymann er jeg at det skal være en smal sak..litt mer skeptisk til motoren

Redigert av andk (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...