Tutti Frutti Startet 13.September.2010 Del på Facebook Startet 13.September.2010 Kommer med 4 påstander om selvpolerende bunnstoff, som jeg har snappet opp her og der. De er litt på tvers av de anbefalinger fabrikantene kommer med. Er det riktig eller feil? Q1: Før var det veldig viktig at man påførte bunnstoffet et vist antall timer før sjøsetting. Nå er det ikke så viktig lenger. Q2: Dersom bunnstoffet ikke er slitt bort, så kan det samme bunnstoff benyttes flere år på rad. Kan bare vaske skroget det med salmiakk vann, for å få bort fett og urenheter. Q3: Man behøver ikke male hele båten med bunnstoff, det holder lenge bare å flekke. Q4: Bunnstoff kan påføres på høsten. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 Selvpolerende bunnstoff er aktivt så lenge det er stoff igjen. VInteropplag på land ser ikke ut til å svekke disse egenskapene. Jeg har hos meg ett lag hvitt hardt bunnstoff innerst, og selvpolerende svart oppå. Det gjør det greit å se om bunnstoffet er slitt: Begynner det hvite å vise gjennom, er det på tide med et nytt strøk. Er det kun litt flassing her og der, flekker jeg bare. Så jeg ville svart ja på alle fire. Men bunnstoffet bør få tid til å tørke før sjøsetting da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ask Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 Råda om grunnarbeid er så omfattande at det er uråd å etterleva dei. På den måten garderar produsentane seg mot å bli saksøkt. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 13.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2010 Det tror jeg du har rett i ASK. Hos fabrikantene får man muligens ikke de enkleste, billigste og mest kostnadseffektive rådene.Det er vel snarere snakk om helgardering. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.