nordan family 27 Startet 13.September.2010 Del på Facebook Startet 13.September.2010 Har en Eber D5 med en enkelt termostat-sak på. Jeg kunne tenke meg å styre de fire effekttrinnene manuelt og ikke la en termostat styre dette. Men så sitter jeg å kikker i monteringsveiledningen på nettet hvor det står at varmeren styrer dette automatisk og at det ikke manuelt kan overstyres. Er det virkelig slik? Eller er det slik med det som leveres i standard-pakken? Kan jeg på en eller annen måte skaffe meg en simplere bryter hvor jeg selv kan bestemme hvilke effekttrinn varmeren skal gå på til enhver tid? Et bi-spørsmål: i veiledningen vises bilder hvor drifstoff-pumpen er lavere enn tanken. Dette hadde vært praktisk hos meg. Men ved lekkasjer vil jo hevert-prinsippet kunne tømme tanken. Termomarin anbefaler IKKE montering lavere nn toppen av tanken. Men jeg sliter med vinkelen på den som er montert i dag... Noen kvalifiserte eller ukvalifiserte synspunkter på det? Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 13.September.2010 Del på Facebook Svart 13.September.2010 Først og fremst har eg tenkt masse på det du nevener her selv men ikke funnet en løsning. Eg er mer på jakt etter vifte effekten skulle vert justerbar, Eg tenker på om varmeren kjører på lav effekt men eg ville ha litt mer luftgjenomstrømning. Ser ikke noen løsning på dette. Har letet en stund etter muligheter Sak nr to. Eg tenkte ikke over denne monteringshøgden pga om det lekker ene eller andre plassen er jo detsamme. Om det lekker fra motor eller slange til dieselvarmer mener eg. Min pumpe er montert litt under midten av tanken som er vel 1 meter høg. Pumpen min er montert ca 45 grader. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.