gh78 Startet 14.September.2010 Del på Facebook Startet 14.September.2010 Hei Noen som sitter på kunskap om disse båtene.? Tenker på sjødyktighet? Kvalistet på skrog? Samensettning? Di fleste båtene på markedet har nyere motor og renovert interiør..:) Vurderer en slik båt selv.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 (redigert) Jeg kjenner en som eier en sånn. Han sa at hans er skikkelig fin, og den tåler en del sjø. Mere vet jeg ikke. Det er den draco'n med aktercabin, og "flybridge"? Redigert 14.September.2010 av Kæpt'n Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 (redigert) 25 TC er vel ikke med akterkabin, men det er en flott båt, selv i dag ! Norsk kvalitet ! Meg bekjent så er dette en båt som er relativt tungvinn å manøvrere, da den har ganske flat bunn, er høy og alle har drev. Ikke den beste sitteposisjonen på flyen !Kanske ikke den ideelle båt for 1.gangskjøper...? Driver fort av i vind ! Ellers glimrende i sjøen ved gange ! Mange her med erfaring med disse Dracoene ! Redigert 14.September.2010 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Send en IM til OTNES her på forum, han hadde en slik i noen år. Vil tro han kan si noe om en slik båt. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
gh78 Svart 14.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2010 Hei Takker for info, skal se på en slik bår i kveld. Motor: Yanmahr 222hk diesel, 01 mod. Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Du finner tester og info her. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Hebbe Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Oiiii feil savar, mente "KOTNES" ikke "OTNES". Får skylde på knotting på Iphone og risting på tog når jeg postet i stad. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Worry II Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Våken i kveld Jorg-1 ? Her må du briliere med din kunnskap ! Jeg kjenner mest til 21 og 23SC, men 25TC var jeg ikke innom ! Sjekk nøye ette vannlekasjer fra vinduer. Håper det hvite originale teddyforet i takene er byttet. Om ikke beregn bytte av dette ! Sjekk også at styring og gasshendel fungerer 100% ! Litt tuklete å justere evt. bytte ut som på de fleste andre 80-tals båter. Kontroller at tilt og trim på drevet fungerer, siden disse pumpene er kosbare å bytte ut ! Motoren er av beste type, men sjekk denne også godt. Det er en uskreven regel om at en båtmotor bør ha en større renovering hvert 10.år ! Sjekk røykmengde ved oppstart og gasspådrag, samt ved 90% belastning. Om du er oppvokst med påhenger eller drev-båt, klarer du nok denne også fint ! Men husk varsomhet når det blåser ! Lykke til, hilsen Stig Sitér dette innlegget Link to post
gh78 Svart 14.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2010 Hei Har nå sammen med selger gått grundig gjennm av båten. Motor og drivverk virker meget bra. Ingen røyk ved oppstart/pådrag. Fant heller ikke olje/diesel lekajser. Invendig var båten nylig oppgardert(puter, tepper, lys etc), teddyforet var fjernet:) Ny Wallas varmer, steikeplate, kjøleskap. Puter utvendig var også bra. * Kalesje må skiftes neste sesong. Noen som kjenner til ca pris?? * Skal tenke på dette frem til fredag. båten er tross alt 30 år gamel, litt usikker på designet i forhold til dagens standard.. * Kommer den til å holde seg noen lunde i pris fremover..? mvh Gunnar Sitér dette innlegget Link to post
gh78 Svart 18.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2010 Hei Da er båten kjøpt:) Så lang ser det lovende ut, spes motoren virker til å være særs solid. Planlagte oppgraderinger: 1. Ny kalesje( offwhite) 2. Nytt instrumentpanel med nye klokker. 3. Nye org dekor striper. Dersom noen har tips om nemnte oppgraderinger mottas di med stor takk:) mvh Gunnar Sitér dette innlegget Link to post
Tranen2 Svart 18.September.2010 Del på Facebook Svart 18.September.2010 En grei båt men med litt underlig utseende... Båten er lettplanende og min hadde 200HK VP turbodiesel. Evig nok! Ikke glad i sidevind. Eneste ting jeg hadde kommet til å bygge om (om jeg ikke solgte den etter en sesong...) var at septikslangen gikk forbi hodeputene til dobbeltkøya i stikk-kabinen. Dønn solig båt!! Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
:båt1 Svart 18.September.2010 Del på Facebook Svart 18.September.2010 baugprøpell er nok et must! Sitér dette innlegget Link to post
maLille Svart 18.September.2010 Del på Facebook Svart 18.September.2010 Hadde en 86 mod som jeg kjøpte i 08, som jeg solgte i sommer. Gjorde en masse oppgraderinger, bla ny dekor, la inn baugpropell, ny instrumentplate, nye puter ute +++. Var fornøyd med båten, fungerte bra for en familie på 5. Føles noe hard i motsjø da man sitter langt fremme å kjører, legger seg en del på sidevinden når båten planer, så man må bruke en del flaps. Ellers er det en solid bygd båt. Send meg en PM hvis du ønsker en del bilder for inspirasjon. Var planlagt å ha båten i en del år, derfor så mange oppgraderinger. Men ting skjer fort, plutslig så hadde jeg kjøp ny båt. Så ny eier nyter godt av mine prosjekter og invisteringer. Sitér dette innlegget Link to post
gh78 Svart 18.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2010 Syntes faktisk ikke båten er så aller værst å manovrere. Klart vinden tar, spes når kalesj er oppe. Tar man hensyn til dette og bruker litt motorkraft er der ikke så gale..:) Båten skal primært benyttes til/fra hytte. Turen tar ca 2 timer. kjekt med svar på tråden.:) Sitér dette innlegget Link to post
gh78 Svart 19.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2010 (redigert) Ønsker å fjerne uorginale dekor på båten, legger ved bilde. Planen er å montere org, samt ny kalesje(offwhite). Noen som har tips hvordan eg går frem for å fjerne disse..? Redigert 19.September.2010 av gh78 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 19.September.2010 Del på Facebook Svart 19.September.2010 Dekor fjernes ved å varme litt med hårføner eventuellt varmepistol (forsiktig) og dra fra en ende. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.