:båt1 Startet 14.September.2010 Del på Facebook Startet 14.September.2010 som de fleste vet kjøpte jeg en nydelig Scand 25 Classic i våres med Bukh DV36 diesel. Båten har fungert som en drømm i år og det har vært svært få problemer . Merker dette var noe annet enn min gammle Sjømann 22! men nå er det da klart for oppussing av damen, og jeg regner med å få gjort det meste denne høsten og til våren og da skal Rosanna skinne som solen!! her er et bidet av båten fra i sommer forøvrig er båten meget godt utstyrt med både ankervinsj, kartplotter, dieselvarmer og masse annet rart jeg har også fått gjort endel i sommer som instalert nytt kokeapparat, nytt toalett, et koøye samt pusset og gnikket på mye annet (bider kommer) . ting som skal gjøres frem mot våren er som følger. * rubbe ned skroget. * legge ny dørk ( vet ikke vilken enda er bare 17 år og har begrenset økonomi vil ikke bruke mer enn 15 tusen på dette) * Pusse opp alt treværket. * bytte "krana" til septingtanken. * flekke litt på motoren. * bytte kalesjen. * bytte puter i kabinen. * male opp dørken på toalettet. * instalere masse nye elektriske duppeditter som feks: elektriske lensepumper, mulig ny kartplotter, LED lys i motorrom, VHF og sikkert mye jeg ikke husker. * bytte ratt. * vaske motorrom * sette inn noen nye skroggjennomføringer. * nytt horn. *få opp alle antenner og liknende i masten også er det sikkert en hel haug ting jeg har glemt som jeg burde få gjort og en del ting jeg finner ut ettervært som jeg hålder på. jeg håper dette vil bli en intresang og morsomm projekttråd og håper på mye respons og tips å jeg gleder meg til å begjyne på ting og tang! :cheers: :cheers: Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Endelig!! Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Bare huske på masse bilder mens du jobber:) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 14.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2010 blir deilig dette endelig bli møkkete på fingrane igjen! Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 14.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2010 å bider ja det blir det ikke lite av!!! Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Blir spennende å følge båt1 "Go she may, shine she must" Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
:båt1 Svart 14.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2010 da får jeg begjynne da. vi starter med å legge ut bilder fra doskifte min gode venn Anders (kjent på forumet som Flisa2) fikk drittjobben med å skru ut den gammle TMC møkka så jeg fikk plass til ny Jascbo kongedass! litt kronglete var det å komme til men men, hvorgor ellers skulle Anders få den jobben der står herligheten, Jascbo Twist And Lokk med stooooor potte Jascbo. da var gammledassen ute og står pent på brygga da skrur jeg dassen fast i dørken, kobler på slangen til vann og septik også er den ferdig hva er det denne ikke kan brukes til da dere... den stolte reder (på et ufattelig sygt bidet...) blei det ikke fint da, er meget fornøyd selv iværtfall funker gjør den og. og nå blei "Tuborg" verdens mindste båt med toalett ombord da var projektet i gang da. hipp hura Sitér dette innlegget Link to post
Fyret 25 Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 blir spennnende å følge med på dette både på nettet og i havna Sitér dette innlegget Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
:båt1 Svart 14.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2010 blir det nå går jo sjønnheten opp på lørdag å da blire pussings!! Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Kanon Mathias! Dette blir supert! Har du septiktank? eller går da rett i sjødn? Følger med, Lykke til! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 14.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2010 ja har septik en alt for stor en hele 90 liter med bærsj er det plass til!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 hehe, skal sitte noen timer på dass'n for og fylle tanken rettere sakt Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 14.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2010 det skal det har prøvd hele sessongen men har ikke fått det til er du foresten tilbake på forumet eller ønsker du bare å følge enkelte tråder??? Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Kanon Mathias! Dette blir supert! Har du septiktank? eller går da rett i sjødn? Følger med, Lykke til! nei dæven tilbake alt da? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 (redigert) Nja, er no vell ikke like aktiv som før, men følger no med litt HG var ett helt greit forum, der jeg fikk svar på det jeg lurte på, men ikke like stor respons som på Bp Redigert 14.September.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 14.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2010 BP er konge vettu!!! Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 14.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2010 hyggelig å ha deg tilbake Sitér dette innlegget Link to post
Fyret 25 Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 lørdag..... i'll be there Sitér dette innlegget Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
:båt1 Svart 14.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2010 ja vurderer å komme jeg å Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.September.2010 Del på Facebook Svart 14.September.2010 Hva skjer på lørdag? PartyParty? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
:båt1 Svart 14.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2010 mulig med elsklingen min skal på land for vinteren desverre men må nok det hvis jeg skal få tid til alt jeg skal Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 15.September.2010 Del på Facebook Svart 15.September.2010 Bra dette her! Det begynner å bli skikkelig mange ungdommer som har snekker nå. Stå på! Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 15.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2010 det er det jeg selv har min andre snekke nå selv om denne knapt kan kalles en snekke grunnet fartsegenskapene med stor motor kan ikke finne en bedre båt for meg/oss for øyeblikket, denne er så godt som perfect Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 15.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2010 lykketil med valget av din snekke Kæpt'n Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 15.September.2010 Del på Facebook Svart 15.September.2010 lykketil med valget av din snekke Kæpt'n Fredrik Takktakk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.