Jump to content

da blir det projekt på Mathias også. "Rosanna" skal skal skinne!

:båt1

Recommended Posts

som de fleste vet kjøpte jeg en nydelig Scand 25 Classic i våres med Bukh DV36 diesel. Båten har fungert som en drømm i år og det har vært svært få problemer :flag: . Merker dette var noe annet enn min gammle Sjømann 22!

men nå er det da klart for oppussing av damen, og jeg regner med å få gjort det meste denne høsten og til våren og da skal Rosanna skinne som solen!! :yesnod::smash:

her er et bidet av båten fra i sommer

div_043.jpg

forøvrig er båten meget godt utstyrt med både ankervinsj, kartplotter, dieselvarmer og masse annet rart :crazy:

jeg har også fått gjort endel i sommer som instalert nytt kokeapparat, nytt toalett, et koøye samt pusset og gnikket på mye annet (bider kommer) . :yesnod:

ting som skal gjøres frem mot våren er som følger.

* rubbe ned skroget.

* legge ny dørk ( vet ikke vilken enda er bare 17 år og har begrenset økonomi vil ikke bruke mer enn 15 tusen på dette)

* Pusse opp alt treværket.

* bytte "krana" til septingtanken.

* flekke litt på motoren.

* bytte kalesjen.

* bytte puter i kabinen.

* male opp dørken på toalettet.

* instalere masse nye elektriske duppeditter som feks: elektriske lensepumper, mulig ny kartplotter, LED lys i motorrom, VHF og sikkert mye jeg ikke husker. :cheers:

* bytte ratt.

* vaske motorrom

* sette inn noen nye skroggjennomføringer.

* nytt horn.

*få opp alle antenner og liknende i masten

også er det sikkert en hel haug ting jeg har glemt som jeg burde få gjort og en del ting jeg finner ut ettervært som jeg hålder på. :seeya:

jeg håper dette vil bli en intresang og morsomm projekttråd og håper på mye respons og tips å jeg gleder meg til å begjyne på ting og tang! :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :clap::flag:

da får jeg begjynne da. vi starter med å legge ut bilder fra doskifte

div_053.jpg

min gode venn Anders (kjent på forumet som Flisa2) fikk drittjobben med å skru ut den gammle TMC møkka så jeg fikk plass til ny Jascbo kongedass!

div_054.jpg

litt kronglete var det å komme til men men, hvorgor ellers skulle Anders få den jobben :giggle:

div_055.jpg

der står herligheten, Jascbo Twist And Lokk med stooooor potte :yesnod:

div_057.jpg

Jascbo.

div_058.jpg

da var gammledassen ute og står pent på brygga

div_060.jpg

da skrur jeg dassen fast i dørken, kobler på slangen til vann og septik også er den ferdig :flag_bp:

div_061.jpg

hva er det denne ikke kan brukes til da dere...

div_062.jpg

den stolte reder (på et ufattelig sygt bidet...)

div_063.jpg

blei det ikke fint da, er meget fornøyd selv iværtfall :cheers:

div_066.jpg

funker gjør den og.

div_067.jpg

og nå blei "Tuborg" verdens mindste båt med toalett ombord :lol:

da var projektet i gang da. hipp hura :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...