Jump to content

da blir det projekt på Mathias også. "Rosanna" skal skal skinne!


:båt1

Recommended Posts

da kommer det bildet av putene mine

fikk ikke tatt bildet av de gammle putene pag at putesyeren trengte så lang tid

 

nederst ser du den ene puta som skal være inni stikkøyen på babord side på toppen er det 2 av de tre pynteputene som jeg fikk sydd av restene av stoffet.

baatoppgradering_002.jpg

 

her er et bildet av storret som er brukt på nært hold

det er brukt et meget slitesterkt kvalitetstoff som er fra gubrandsdalen stoffabrikk dette stoffet tåler godt å bli sølt litt på og blir helt rent etter en vask

baatoppgradering_001.jpg

 

kommer tilbake med flere bilder og oppgraderinger ettervært :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Ser bra ut dette!

 

Selv jobber jeg så tregt at en eventuell prosjekttråd hadde blitt heller kjedelig. Det er så mye annet som skal gjøres innimellom, med hus, biler, scooter etc. Alt krever sitt, og båten har som regel ikke første prioritet. Så da tar ting tid. Og de gangene jeg gjør noe større, som motorbytte etc, så har jeg naturligvis aldri kamera med meg! Så ikke forvent noen prosjekttråd fra min side, den kommer neppe.... :rolleyes:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

etter en alt for lang vinter har det nå begjynt å bli liv igjen i Rosanna.

projektet går for fulll gass og det første som sto foran meg var demontering av alt det løse på uteplassen, her er bilder:

 

videne kan lyve litt i farger og sånn.

oppussingen_av_rosanna_1_001.jpg

 

beklager at det så veldig kaotisk ut under demonteringen "rivingen" det pleier normalt sett å være mye penere enn dette selfølgelig

oppussingen_av_rosanna_1_006.jpg

 

kokeapparatet å vasken blir tatt ut når den tid kommer...

oppussingen_av_rosanna_1_002.jpg

 

som dere ser her er grunnen til at treværket blir pusset ned. Teaken (og resten av båten :rolleyes: ) er beiset med rød mahogenybeis på alt treværket på uteplassen.

oppussingen_av_rosanna_1_004.jpg

 

Teaklisten som har blitt pusset i dag er også tatt ned, det er disse som skjuler skjøten mellom skytrekket og glassfiberen ved pentry og på motsatt side.

oppussingen_av_rosanna_1_003.jpg

 

kommer tilbare med flere bilder fra oppe i båten

 

så kommer et par bilder fra vi pusset disse teaklistene, Flisa2 og fyret 25 var snille å hjalp til med jobben, takk til dere! :flag_bp:

 

listene ligger klare på bordet

oppussingen_av_rosanna_1_010.jpg

 

pusse, pusse, pusse

oppussingen_av_rosanna_1_007.jpg

 

oppussingen_av_rosanna_1_011.jpg

 

litt forskjell fra før til etter oppussingen (det ferdige produktet er litt mørkere og rødere enn på bildet)

oppussingen_av_rosanna_1_012.jpg

 

og tilslutt et bildet av alle de ferdige listene og den stolte reder! mye pirkejobb men det blei bra tilslutt

oppussingen_av_rosanna_1_015.jpg

 

hvis dere lurer på noe er det bare å spørre så skal jeg forklare så godt jeg kan :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...