Konsensus Startet 15.September.2010 Del på Facebook Startet 15.September.2010 Ved bytte av diesel filter var det en form for rødt kalkaktig belegg på filteret og i filter beholderen (viser til bilder). Har noen en formening om hva dette kan være? Er ellers ingen tegn til dieseldyr. Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 15.September.2010 Del på Facebook Svart 15.September.2010 (redigert) Ser ut som samme belegg som av og til opptrer på undervannskrog, men hvordan du kan ha fått den typen belegg i dieselfilteret forstår ikke jeg, så da må det vel være noe annet. Har du aluminumstank? Eller er filterholderen av alu? Redigert 15.September.2010 av Håp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Konsensus Svart 16.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2010 Har en plastikktank, og filterholderen er etter hva jeg vet ikke av aluminium. Var mye vann i grov og finfilteret, så det er mulig det har resultert i en eller annen form for reaksjon. Merkelig var det nå uansett. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.September.2010 Del på Facebook Svart 16.September.2010 Jeg ville ha rengjort tanken, og sjekket at O-ringen på tankpåfyllingen er hel. Smør den gjerne med silicongrease, da tetter den bedre og er lettere å åpne. Du har sikkert fått vann og dritt i tanken under fylling, og dette må bort før det utvikler seg til dieseldyr. Når du har fått vann i filtrene, ligger det garantert en god del mer i tanken klar til å tette filteret neste gang du er ute i litt friskt vær! Så bedre føre var... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bitteliten Svart 16.September.2010 Del på Facebook Svart 16.September.2010 Jeg har opplevd å få "bunnslam" fra dieseltank på land ombord, dvs at tanken somjeg fylte fra var nesten tom. Den dieselen var rustfarget. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 16.September.2010 Del på Facebook Svart 16.September.2010 Var mye vann i grov og finfilteret, Da er sannsynligheten for dieseldyr også stor. Fargen stemmer desuten bra så jeg setter en knapp på det. Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 16.September.2010 Del på Facebook Svart 16.September.2010 Kanskje prøve ut Grota Mar-71... den er visstnok meget bra for akutt behandling samt forebyggende i lang tid fremover. Link Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
index Svart 16.September.2010 Del på Facebook Svart 16.September.2010 Sikkert bra den. Men få vekk vannet fra tanken først og fremst! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.