Even Neve Startet 16.September.2010 Del på Facebook Startet 16.September.2010 Kjøpte for ikke lenge siden, ca en mnd, en eldre båt. Har nå oppdaget en alvorlig feil, som må rettes umiddelbart av sikkerhetsårsaker. Båten var relativt lavt priset men ikke rasende billig. Jeg underøkte selv, og spurte det jeg hadde vett til å spørre om. Har i dag altså oppdaget en feil jeg ikke kan leve med, og som vil involvere oppsett av båt, fjerning av rigg, fjerning av konstruksjonsdeler, rekonstruere/lage nye og montere disse. Kan være følgeskader ser det ut til. Vi skrev kontrakt etter forbrukerombudets mal, og eier opplyste om de feil og mangler han hadde fortalt på synfaringen. Hvorvidt selger visste om problemet vet jeg ikke. Hva gjør man ? Ikke en god båtkveld dette Sitér dette innlegget Link to post
Lykken VI Svart 16.September.2010 Del på Facebook Svart 16.September.2010 Hva er feil??? Om det er en vesentlig skade selgeren viste om, men har unnlat å fortelle om, bør du levere tilbake båten. Men det avhenger av feilen, alder på båt og prisen. Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Tranen2 Svart 16.September.2010 Del på Facebook Svart 16.September.2010 Rustne røstjern? Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
roaldbj Svart 16.September.2010 Del på Facebook Svart 16.September.2010 Lykken V nevner sentrale momenter ved vurdering av båtkjøpet. Dersom båten er så gammel som det kan fremkomme i opplysningslinjen din vil nok selger kunne påberope seg mye under formuleringen "påregnelig elde". Dersom tidligere eier ikke umiddelbart aksepterer å omgjøre salget kan det fort bli kostbart å trekke advokater inn i saken. Kanskje blir båten verdifull om du gjør de nødvendige sikkerhetsforbedringene du har identifisert? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.