Jump to content

Noen tips til hjemmelaget båtkrybbe til skjærgårdsjeep?

runes

Recommended Posts

Jeg trenger noe å sette skuta vår på i vinter, skal antagelig selge den neste høst, så jeg er ikke interresert i å legge for mye penger i det. Båten er en Skibsplast 555VS m 100 HK motor.

Er det noen som har tips/tegninger til hvordan man enklest kan lage noe selv?

Eller er det like billig å gå for noe sånt som dette:

MOTORBÅTKRYBBE GALV. 3 TONN

TYRESØ 2 BUKKER & BJELKE 1500KG

Hva er beste og billigste alternativet?

Redigert av runes (see edit history)

Hva skjer med båten dersom ikke dette følges?

All last (egenlaster/nyttelaster)som båten er belemret med blir til syvende og sist ført ned til kjølen (når den står på land)og da er det naturlig å fange opp lasten der.

Det som KAN skje iflg. båtforhandler er at du faktisk kan få heng/spekker i den bakre delen av skroget. Hvilke faktorer som hvor lang tid, temperatur, tyngde (fra motor/bensintank osv) som skal til før ting blir merkbare, skal jeg ikke uttale meg bastant om.

Det er vel liten tvil om det beste oppbevaringsstedet for båten er å være sjøsatt på vannet.

Når det er sagt er det bare å vandre omkring på opplagsplasser, så kan man ved selvsyn se mange mulige opplagssystemer.

Det er bare helt unntaksvis at jeg har hørt om at opplagsmetode for fritidsbåt har påført båten skade.

Opplagssystemene kan være kostbare og billige - uten at dette har noen direkte sammenheng med skade under opplaget.

Dersom man ønsker billig og stabil oppbevaring av skjærgårdsjeep på land er 3-punkt opplag som nevnt over helt forsvarlig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...