Jump to content

Stikklugar på Halco 26


bugs bunny

Recommended Posts

Hei folkens

 

jeg er ny her på forumet. og har ett lite spørsmål til dere, jeg skal bygge om en Halco 26 (interiøret) i vinter og lurer på om dere har noen synspunkter og ideer til meg.

 

kjøkken er greit nok men må bytte en del fronter på skuffer og skap,jeg vi og bygge om en langsgående sofa til 2 x sofa + senkbart bord og lurer på å bygge stikklugar under der (inngang fra sovelugar) noen som har noen gode forslag og ideer.

 

på forehånd takk

 

bjørn erik

Link to post
Share on other sites

hei!

Skal selv i gang med å innrede en halco 26 nå. En halvfarikatet som har stått i 20 år.

Skal selv lage stikkabin under salongen på babordbord side. Dette tror eg er ingen problem bare du ikke lager den før høg. Har noen noen tips om hva høgden minimum må vere for å komme seg inn?

  Videre har eg tenkt å lage buesofa i stenden for 2 benker. synes dette blir finere. Har ikke tenkt å lage passasjerstol  framfor sofaen da eg tror dette blir litt problematisk med tanke på inngangen til stikkabinen.

 

Min båt er litt modifisert. Den har skrå vegg bak slik at salongen blir ca. 40cm større, men mindre uteplass. For å få 4 faste køyplasser har eg derfor tenkt å prøve å da til en stikkabin bak i båten på babordbord side ved siden av motoren. Eg setter opp en halvvegg mellom bakveggen og sofaen med ca. 60 cm mellomrom. Har sett dette gjort på andre båter. tror bl.a anna falcon 26 har dette på.

 Motorrommet er ca 1,80 langt og der er fint plass til en stikkabin der tror eg.

 

Lurer litt på hvor du har toalettet i dag. Framme eller bak? Selv har eg tenkt å plassere dette framme under dashbordet. Vet at høgden blir liten, men har heller ikke tenkt å ha dusj inne, og doen er jo ikke akkuratt der man er mest. Synes det er bedre med større salong.

 

Har forrresten tenkt å bruke et slik dashbord:

Bilde

 

Dette koster 4000,- noe eg synes er lite i den store sammenheng.

 

Spekkulerer litt på hvordan eg skal forme rekkene framme og vindskjermen. Hvordan er dette hos deg?

Link to post
Share on other sites

Har en Halco 29 som der eg har bygget stikkøye på babord side.

Har ikke passasjer sete framme på denne båten, det er en oppbyggd salong med bord fra veggen mot forkabinen og bak til veggen mot toalettet.

Stikkøya har ca 1/3 del inne i forkabinen og går så under salongens fremmre benk i maks høyde. Under golvet går den bak til foten på bordet.

Den rommer da en voksen preson med 190 cm høyde og bredden er 58 cm

I forkabinens styrbord del er det da plass til en dobbelseng litt skrå stillt.

Da eg også har en køye oppunder taket over stikkøyen, barnestørrelse, gir dette 3,5 faste køyplasser + de som kan ligge i salongen hvis eg senker bordet.

Link to post
Share on other sites

hei og takk for svarene

 

jeg ser for  meg en løsning som den kjma skriver da jeg har toalettet ute i ett påbygg på bakveggen,men det er ikke en god løsning synes jeg da du må ut på dekket for å kunne benytte wc, det er og trangt der og høyt ned, så tanken min er å flytte ene delen av bakveggen litt inn i cabinen og lage en skrå dør inn til wc/dusj. Jeg skal heller ikke ha passasjerstol på barbor side og der er det ett skap idag som jeg tenkte å bruke som en del av stikkcabinen,men hvor høyt kan jeg trekke gulvet under sittegruppen,uten att det ser rart ut fra utsiden(gjennom vinduet).jeg og ser for meg en skråstillt dobbelseng fremme i sovecabinen.

 

Er det noen av dere som vet hvor mye relingen(toppen av hekken) har og si for stivheten bak,jeg har lekt litt med tanken om å skjære ut en del av den for å lette adgang til dekket bak,og bare ha en fin port der i rør og plexiglass,tilsvarende andre større båter, jeg trenger ikke å skjære helt ned til dekket,men en del av det hadde hjulpet når de små skal gå ombord fra badeplattformen eller brygga.

 

til Eysteind

er din båt bygget som en åpen kalesjeversjon? jeg har den klasisske med hardtopp men min er tidligere innredet så jeg skal mer pusse opp og gjøre forandringer på den.

rekkene mine foran er de vanlige,kan eventuelt ta noen bilder og maile deg hvis du trenger det.

 

 

bjørn erik

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...