Jump to content

"Gummipølse" til å tre på dørkant, for beskyttelse


Verrie

Recommended Posts

Tidligere har det vært helt åpent ut mot dollbord fra akterdekk under tak.

 

I forbindelse med at jeg nå har fått nye kalesjer som blir tettere enn tidligere, er jeg er i ferd med å lage tett akterdekk for å slippe å sitte i trekk samt holde en grei temperatur. (testet dette i går, utrolig lite varme som skulle til for å holde fin temperatur der nå)

 

Har derfor laget dører fra akterdekk til dollbord, men ville ikke endre på vinduer på kalesje for det ville bryte for mye med utseende utenfra.

 

Jeg vil derfor ha beskyttelse på dørbladende mot kalesjevindu i form av et eller annet jeg kan tre på dørene. (jeg er fullstendig klar over at kalesjevindu får slitasje, men bytter heller kalesjevindu oftere).

 

Dørene har en tykkelse på 22 mm.

 

Beskyttelsen ønskes i farge hvit.

 

Det ser slik ut i dag :

 

doer_akterdekk.jpg

 

Noen som har forslag til hvor jeg kan få kjøpt det jeg etterlyser????

Link to post
Share on other sites

Jeg vil derfor ha beskyttelse på dørbladende mot kalesjevindu i form av et eller annet jeg kan tre på dørene. (jeg er fullstendig klar over at kalesjevindu får slitasje, men bytter heller kalesjevindu oftere).

 

Noen som har forslag til hvor jeg kan få kjøpt det jeg etterlyser????

 

Kan du ikke tape med klartape eller kontaktpapir på kalesjen på det feltet som vil kommme i kontakt med dørbladene? Og bytte dette ut ved slitasje?

 

På dørbladene finnes det vel mange gummi/plastprofiler som kan limes/stiftes på?

 

Vi har hjemme dusjvegger i en buet løsning hvor dørbladene er påsatt løse magnetlister. Jeg synes det fremdeles er facinerende hvor sterk magnetene er og hvor god tettingen er.

 

Må da finnes mange uoppdagede bruksområder til disse magnetlistene?

Redigert av Frivakten (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Hvit plast eller gummislange med Ø somme som dørtykkelsen. Skjær et lite hull(5-6mm langt) på langs av slangen hver 7-8 cm. Stikk skruer igjennom hullene og skru de igjennom den andre slangeveggen og inn i døra. De skjærte hullene vises ikke. Hvis du skrur tett nok ligger slangen jevnt langs døra. Ingen skarpe kanter mot vinduet.

Mons

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...