eysteind Startet 19.September.2010 Del på Facebook Startet 19.September.2010 Heisann! Har en plastsnekke med 15 hk Yanmar som blir stående på land for 3. sesongen. Skal på sjøen til neste år! Bør eg starte opp motoren og kjøre den varm i år? I fjor høst bygget eg den om til ferskvannskjøring, startet den opp og lot den gå en halv time før den ble konservert med frostvæske. Bør eg gjere det samme iår, eller går det bra å la den stå til våren tro dere? Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 19.September.2010 Del på Facebook Svart 19.September.2010 Den har i hvertfall ikke vondt av å bli rørt litt på. Det skulle vel ikke være nødvendig å starte, men å kjøre opp oljetrykket ville den nok satt pris på. Ellers så kan nok en godt konservert og preservert motor stå i mange år. Med sterk vekt på preservert. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.September.2010 Del på Facebook Svart 19.September.2010 Jeg ville bare ha sveivet den rundt et par tørn sånn at lagrene avlastes og stempelringene ikke står på samme sted og dermed ruster fast. Utover det er den nok mer enn godt nok konservert som den er. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lykken VI Svart 19.September.2010 Del på Facebook Svart 19.September.2010 Jeg ville bare ha sveivet den rundt et par tørn sånn at lagrene avlastes og stempelringene ikke står på samme sted og dermed ruster fast. Enig med index. Om den skal stå "bare" ett år. Om du velger å starte den, bør den komme opp i normal arbeidstemp, før du stopper den. Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.September.2010 Del på Facebook Svart 19.September.2010 ville snurret såpass rundt at du får oljetrykk i alle kanaler igjenn. Dvs 15-20 sek med startmotor. Men med stopphendel aktivert. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
eysteind Svart 20.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2010 Ok, takker for svar. Rekner ikke med eg ødelegger impeller ved ved å kjøre motoren litt på starteren? Eller bør eg ha frostvæskeblanding som den kan suge...? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 la den suge litt ny frostveske Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.