Marida Startet 19.September.2010 Del på Facebook Startet 19.September.2010 Jeg har fått i oppdrag å hjelpe min svoger til å velge/finne båt. Han er førstegangskjøper og trenger køyeplass til 1. Vi har idag vært å sett på en Bayliner 2355 og syntes dette ser greit ut. Det er en 97 modell, solgt ny i Norge med ferskvannskjølt 230hk MerCruiser. Hva er fordeler og ulemper med denne? Noen her som har erfaring med disse? Sitér dette innlegget Link to post
Vikakar Svart 19.September.2010 Del på Facebook Svart 19.September.2010 Vi har nå hatt vår 2355 Cierra(99 mod ) i 3 år uten problemer. Ungene begynner nå og bli større, slik at fotsyken har spedd seg. Båten er spekket med alt av utstyr som kan monteres, slik at strøm er det som har vært min største utfordring. Har etterhvert lært mye om dette og nå går det bra. Etter mitt syn er dette bra båter, jeg har tro på at båter det er laget 3-400 000 stykker av må være bra. Sitér dette innlegget Bekymre deg ikke for det som er forbi, vend deg mot det som kommer. Link to post
Tom Rør Svart 19.September.2010 Del på Facebook Svart 19.September.2010 Jeg hadde en nyere 275, og erfaringene mine er at du får mye båt for pengene i forhold til f.eks. norske båter. Det er mange folk som ikke vil ta i disse båtene med ildtang, men de tror jeg ikke har hatt sånn båt selv. De er solide og tykke i skroget, men har kanskje et enklere interiør. Det at det var mye plast, syntes jeg var helt greit, da det er lett å holde rent. Følg magefølelsen, framfor å høre på hylekoret som bare mener det er vi her oppe som kan lage båter. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 19.September.2010 Del på Facebook Svart 19.September.2010 Dette er sannsynligvis markedets lengste 23 foter. Diesel eller bensin? Tror ikke MC hadde en 230 hk variant, hverken da eller nå. Det skulle ikke være en 5 l på 220hk? Helt grei, men det er ikke noen speedbåt. Om det er en Special Edition (SE) er den velutstyrt. Etterfølgeren hadde et par mindre heldige skroggjennomføringer på akterspeilet. Mulig det gjelder denne også. Sjekk om gjennomføringene til trimplan og stroppebøylene er under vannlinjen, og om det kommer vann gjennom da tetningsmasse er sparsomt påført de fleste steder. (også under fenderlist og i gjennomføring til vindusvisker) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Marida Svart 19.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2010 Skal visstnok være 230hk 5,7 md Alpha One drev. Bensin. Her er det baugpropell og ILAS ankervinsj. Jeg har selv hatt en 2858 og var rimelig fornøyd med den. Fin i sjøen. Ja, jeg er klar over hylekoret, men hvor får du tak i en tilsvarende med så mye plass og utstyr for under 300 båtpenger da. Nåværende eier har hatt den på service hos merkeverksted de 5 siste årene, hver vår OG høst. Kan ikke se annet enn at dette er en grei inngangsbilett til båtlivet. Å det uten å bli flådd inn til skinnet. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 19.September.2010 Del på Facebook Svart 19.September.2010 Jeg har en 98 mod. 2655 SE som jeg kjøpte i år. Må si at jeg er svært fornøyd med den så langt. Helt klart veldig mye båt for pengene. Er positivt overrasket faktisk. 2355 har så vidt jeg vet også like stor cabin som 2655, men har mindre uteplass. Kjenner mye båtfolk og har tilgode å høre negative oppfatninger om disse båtene blant folk som har reell kjennskap til dem. Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 19.September.2010 Del på Facebook Svart 19.September.2010 Jeg kjøpte selv en 1996modell 2355 Ciera Sunbridge forrige helg. Rett som det sies "markedets største 23foter". Eneste negative jeg kan komme på etter en uke er at dollbordene er konstruert for pygme føtter. Der trår du ikke uten at du må. Synes også den er litt hard i sjøen, men det er til å leve med. Gikk over Boknafjorden i brå sjø uten stress. Men her får man virkelig valuta for båtlappene. Grei fiskeplass akter, sosial båt med L-salong ved førerposisjon og godt utnyttet forcabin med stor stikkcabin og det meste av "camping fasiliteter". Det meste av utstyr er vel standard (min er en SJ-utgave med endel ettermontert utstyr) og overgår sine nordiske konkurrenter også med tanke på plassutnyttelsen. Legger også merke til at det er lite variasjon i prisene på disse båtene, i forhold til enkelte tilsvarende båter hvor prisen kan variere med 200'. Litt enklere å luke vekk fantasiprising og lettere å identifisere gode kjøp da. Det er også mye info og hjelp å finne på nettet for Bayliner eiere. Sist men ikke minst har denne båten en høy grad av WAF (wife acceptance factor). Løp og kjøp Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 19.September.2010 Del på Facebook Svart 19.September.2010 Ja, jeg er klar over hylekoret, men hvor får du tak i en tilsvarende med så mye plass og utstyr for under 300 båtpenger da. Nåværende eier har hatt den på service hos merkeverksted de 5 siste årene, hver vår OG høst. Kan ikke se annet enn at dette er en grei inngangsbilett til båtlivet. Å det uten å bli flådd inn til skinnet. Helt enig. Hadde den vært norsk så hadde den vært 18 fot for den summen. Kjøp for f.... Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 19.September.2010 Del på Facebook Svart 19.September.2010 Så jo flott ut den :-) hadde selv en 2655 SE i noen år (310 hk diesel) og var godt fornøyd med den. Eneste negative var vel, som nevnt lenger oppe i tråden, veldig smale dollbord. Til gjengjeld hadde den gjennomgang i frontruta så en slapp å utfordre skjebnen med å forsøke dollborda.. Og ja, mye båt for pengene - løp og kjøp ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Jeg ville nølt litt med å kjøpe båt hvor man kun kom til baugen gjennom frontruten. Forsøk det iallefall på forhånd og se for deg ett regnskur under testen. Dette gjelder forsåvidt uansett hvem som laget båten... Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Som sagt fikk jeg testet min i "styggavær" og det å åpne frontruta er no stress. selvlensende dekk og dashbord (om man kaller det det i båt?). Men når vi snakker om fordeler og ulemper så savner jeg vindusviskere i det midterste og vinduet på babord side... Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 20.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2010 Takk for tilbakemeldingene, nå er det opp til svogern å bestemme hva som skjer. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Smale dollbord, men det er fullt mulig å gå på dem. Og med enkel adgang gjennom vindusluka, er dette som du påpeker et minimalt problem. Vindusviskere på alle frontruter er ikke vanlig på båter av denne størrelsen, men er fullt mulig å få ettermontert. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Jeg ville nølt litt med å kjøpe båt hvor man kun kom til baugen gjennom frontruten. Forsøk det iallefall på forhånd og se for deg ett regnskur under testen. Dette gjelder forsåvidt uansett hvem som laget båten... De fleste moderne daycruisere har denne løsningen nå om du har fulgt med lit.. fordel på små båter fordi innerbredden blir jo da 20-25cm bredere. De fleste norske svenske og finske båter har i hvertfal velfungerende løsninger på dette.. Askeladden har nå ihvertfall hatt dette i 30 år på sin landstedsbåt 16,5 fot Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.