Arild81 Startet 19.September.2010 Del på Facebook Startet 19.September.2010 Hva bruker folk på treverket\teak på badeplattformen for å holde den fin hele sesongen? Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 20.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2010 Noen som har erfaring med bruk av coelan lakk på badeplattformen og badestige osv? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Badeplattform skal være helt ubehandlet! Da holder den seg fin og grå hele sesongen, og blir aldri glatt og farlig å ferdes på. Det er det som er grunnen til at man bruker teak, at den har så gode egenskaper i ubehandlet tilstand. Ikke fordi den er så veldig fin med 20 lag olje på... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
NilsPils Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 :yesnod: Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Flybridge Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Her er det mye "smak & behag". Er litt enig i de som vil ha ubehandlet teak ute på båten. Man slipper å behandle teaken og den ligger der grå (og etter mitt syn trist). Jeg kaller det "seilbåt-teak" og personlig synes jeg ikke noe om grå teak. Hvis du derimot vil ha teaken behandlet, - mitt tips - bruk olje og bare olje - IKKE lakk. Nedenfor ser du min badeplattform behandlet med Owatrol Deksolje D1. Denne smøres våt i våt til treverket er helt mettet, så tørkes all overflødig olje bort med en "lofri" fille. Jeg har 6 strøk. Når båten taes på land hver vår for vårstell, legges også noen nye strøk på plattformen. Dette holder sesongen ut. Sitér dette innlegget Hilsen: Capitan of Canopus Link to post
Arild81 Svart 21.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2010 Her er det mye "smak & behag". Er litt enig i de som vil ha ubehandlet teak ute på båten. Man slipper å behandle teaken og den ligger der grå (og etter mitt syn trist). Jeg kaller det "seilbåt-teak" og personlig synes jeg ikke noe om grå teak. Hvis du derimot vil ha teaken behandlet, - mitt tips - bruk olje og bare olje - IKKE lakk. Nedenfor ser du min badeplattform behandlet med Owatrol Deksolje D1. Denne smøres våt i våt til treverket er helt mettet, så tørkes all overflødig olje bort med en "lofri" fille. Jeg har 6 strøk. Når båten taes på land hver vår for vårstell, legges også noen nye strøk på plattformen. Dette holder sesongen ut. Det må jeg si ikke så dumt ut. :) Skal få skrapt og pusset ned min i vinter, og skal prøve med masse D1 ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.