Jump to content

Treverk\teak på badeplattform.

Arild81

Recommended Posts

Badeplattform skal være helt ubehandlet! Da holder den seg fin og grå hele sesongen, og blir aldri glatt og farlig å ferdes på. Det er det som er grunnen til at man bruker teak, at den har så gode egenskaper i ubehandlet tilstand. Ikke fordi den er så veldig fin med 20 lag olje på...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Her er det mye "smak & behag". Er litt enig i de som vil ha ubehandlet teak ute på båten. Man slipper å behandle teaken og den ligger der grå (og etter mitt syn trist). Jeg kaller det "seilbåt-teak" og personlig synes jeg ikke noe om grå teak.

Hvis du derimot vil ha teaken behandlet, - mitt tips - bruk olje og bare olje - IKKE lakk. Nedenfor ser du min badeplattform behandlet med Owatrol Deksolje D1.

Denne smøres våt i våt til treverket er helt mettet, så tørkes all overflødig olje bort med en "lofri" fille. Jeg har 6 strøk. Når båten taes på land hver vår for vårstell, legges også noen nye strøk på plattformen. Dette holder sesongen ut.

badeplattform.jpg

Hilsen: Capitan of Canopus

Her er det mye "smak & behag". Er litt enig i de som vil ha ubehandlet teak ute på båten. Man slipper å behandle teaken og den ligger der grå (og etter mitt syn trist). Jeg kaller det "seilbåt-teak" og personlig synes jeg ikke noe om grå teak.

Hvis du derimot vil ha teaken behandlet, - mitt tips - bruk olje og bare olje - IKKE lakk. Nedenfor ser du min badeplattform behandlet med Owatrol Deksolje D1.

Denne smøres våt i våt til treverket er helt mettet, så tørkes all overflødig olje bort med en "lofri" fille. Jeg har 6 strøk. Når båten taes på land hver vår for vårstell, legges også noen nye strøk på plattformen. Dette holder sesongen ut.

badeplattform.jpg

Det må jeg si ikke så dumt ut. :)

Skal få skrapt og pusset ned min i vinter, og skal prøve med masse D1 ;)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...