Jens_P Startet 21.September.2004 Del på Facebook Startet 21.September.2004 Var en tur om båthavna i Holmestrand i kveld. Vannstand var omkring 1 meter over normalt høyvann! Kanskje verdt å ta en ekstra tur bortom havna? Sånn så det ut innerst ved en flytebrygge: Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
OT-flyktning Svart 21.September.2004 Del på Facebook Svart 21.September.2004 Samme her: En titt på DNMI viser jo god margin mellom prediksjoner og observasjoner. Årsaken? Lufttrykk, mye regn? Vet ikke. Søndavind er det ihvertfall ikke. Sitér dette innlegget Link to post
bjaas Svart 21.September.2004 Del på Facebook Svart 21.September.2004 På Palmekysten var vannstanden en halv meter over normalt allerede ved lavvann. Jeg må ned en tur og se hvor høyt det blir når det går mot høyvann! Godt å ha båten ved en flytebrygge; selv om det kan bli vanskelig å komme ut på brygga, flyter i hvert fall fortøyningspunktene opp med floa. Skal ringe noen venner som ligger ved faste brygger. Fortøyningene var stramme allerede kl 20:00, og det var minst fire timer før høyvann! Sitér dette innlegget - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post
Lars H. Svart 21.September.2004 Del på Facebook Svart 21.September.2004 Hei. . Tviler ikke et øyeblikk. Barometerstanden her hjemme er så lav at faller den mer går barometeret i gulvet med et brak. Det står på 735mm (980millibar), "Storm". Og det stemmer godt med DNMI sitt trykkkart fra kl.1400 idag. Og her er vannstandsvarslet for Oslofjorden. Legg merke til forskjellen på prediksjonen og observasjoner/vannstandsvarsel Regner med at "gummipikkene" på fremre fortøyning av Trudelutt strekker seg godt. Utliggerne der jeg ligger er ikke hengslet i flytebrygge, men i land. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SeaMaster175 Svart 21.September.2004 Del på Facebook Svart 21.September.2004 Var ned i havna idag og det var unormlt høyt vann. Heldigvis er båten på en flytebrygge, så vi vil ikke ha problemer med det. Håper været forbedrer seg utover uka... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 21.September.2004 Del på Facebook Svart 21.September.2004 Det kommer mere vann dettene ned på hodene våres fremover. Regnbyger til og med søndag.Deretter ser det bedre ut noen dager. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 21.September.2004 Del på Facebook Svart 21.September.2004 Oppdaget dette allerede i dag tidlig. Tok meg en tur ut til "Flukt" for å se etter henne. Det var nesten uvirkelig, folkens! Vanligvis så spaserer jeg rett ombord, ved høyvann. d.v.s. baugen ligger omtrent i høyde med bryggekanten. Ved lavvann er det en 30cm, maks 40 cm under selve bryggekanten. I dag var baugen ca 1meter til 1,20 m over bryggekanten!!! Det var helt uvirkelig! Måtte ta tak i pulpitten, sette foten mot baugen og heise meg opp til "FLUKT"! Slå meg til ro med at - all sv-vinden som nå har blåst i ett strekk i nesten 14 dager og det faktum at det har striregnet i omtrent like lang tid - var skyld i dette. Jeg bor tross alt ved utløpet av en stor elv - Glomma. Og denne samler jo en del vann fra hele innlandet. Vann som må ut i sjøen igjen...... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Jens_P Svart 21.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2004 Dette er et bilde inge la inn i tråden Hvor er dette IV. Dette bildet er tatt på samme sted 18:30 i kveld Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
bjaas Svart 21.September.2004 Del på Facebook Svart 21.September.2004 Sjekket vannstanden kl 23:00, og den var faktisk lavere enn kl 20:00, selv om det ennå er en time til høyvann.... Slagskipet har det bra, og det så greit ut for de andre båtene i samme hjørne av verden. Så da kan vi bare fortsette å nyte solen her sør. Nydelig solnedgang etter en strålende dag (solstråler altså). - Jeg synes det er greit her i Kristiansand! Sitér dette innlegget - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post
mavi Svart 22.September.2004 Del på Facebook Svart 22.September.2004 Det er fremdeles høytvann her i sør. Er vel kanskje 30cm over normal høyvann nå, men det har vært enda høyere. Sikkert 30-40cm til. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 22.September.2004 Del på Facebook Svart 22.September.2004 Her på Trondheims beste vestkant (bondelandet sørvest for byen) åpnet Vår Hærre slusene og skylte "svart-englene" ut av redet i Trolla. (Så fikk dem vaska seg til vinteren) Synd at varelagret i kjelderen også havnet fjorden.... Værste regnvær på 100 år! :diving Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
GeirFrode Svart 6.Januar.2005 Del på Facebook Svart 6.Januar.2005 Kjørte akkurat over kanalbrua i Moss, og nå er det ganske mye høyere vannstand enn normalt. Bortimot 1/2 meter over normalen tenker jeg. Manglet ca 30 cm kanskje, til det gikk over bryggekanten i kanalen. Vet ikke om det er på vei opp eller ned nå, men mistenker at det kan bli høyere utover natten, da det er meldt mye vind. Men det blåser ikke så fryktelig her ennå...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.