viktors Startet 20.September.2010 Del på Facebook Startet 20.September.2010 Hei. Jeg er en student i Oslo og på fredag kjøpte jeg en eldre trebåt. Jeg har veldig lite med båterfaring fra før og nå virker (tilsynelatende) ikke vannpumpen og to av lensepumpene. Jeg har ringt den tidligere eieren av båten, men han kan ikke si meg hvor sikringen er, bare at jeg må "følge ledningene", så kommer jeg frem. For meg virker dette lettere sagt enn gjort, ettersom det er fire sikringsskap i båten, av ymse kvalitet. Jeg er klar over at det å eie og bo på båt er mye arbeid, og det er jeg veldig villig til å legge ned i et slikt prosjekt, men litt veilledning hadde vært kjempefint! Opprinnelig kommer jeg fra vestlandet, så mitt kontaktnettverk er ikke så stort på østlandet, så det er ikke "noen jeg kan ringe". Hvis det er noen i nærheteten av Aker Brygge, som har en halvannen time til overs, for å hjelpe meg med å få litt oversikt, hadde dette vært fantastisk! Dette en krisemelding. Vennlig hilsen, Viktor. Sitér dette innlegget Link to post
kvistadbonden Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 bank på i en av nabobåtene hvor det bor folk så får du garantert hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Om du ikke allerede har det så bør du anskaffe et multimeter. Da kan du sjekke om pumpa har spenning. Isåfall er selve pumpa defekt. Lite sannsynlig siden er flere som ikke fungerer... Mangler det spenning er det, som du allerede har fått til svar, ingen annen mulighet enn å følge kablene. Lag tegninger slik at du vet hvordan opplegget er om det skulle gi problemer i fremtiden. Støter du underveis på utstyr du ikke kjenner så post bilder av det her på forumet. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
viktors Svart 20.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2010 Takk for hjelpen! Jeg får prøve igjen i kveld:) Men skulle det vise seg at det er noen som bor på Aker Brygge her, så er dere hjertelig velkomne til å ta kontakt:) Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Hei Viktors, hvordan gikk det? Står du å lenser ennå? Sitér dette innlegget Link to post
viktors Svart 22.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2010 Hei! Jeg banket på hos en nabo hvor jeg kunne låne et multimeter. Deretter fant jeg ut at det var batteriet som det var noe galt med, nå går lensepumpene som hakka møkk:) Tusentakk for hjelpen, dette er et ypperlig forum! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.