Jump to content

Bobåt på AkerBrygge, trenger hjelp til elektrisk feilsøking

viktors

Recommended Posts

Hei.

Jeg er en student i Oslo og på fredag kjøpte jeg en eldre trebåt. Jeg har veldig lite med båterfaring fra før og nå virker (tilsynelatende) ikke vannpumpen og to av lensepumpene. Jeg har ringt den tidligere eieren av båten, men han kan ikke si meg hvor sikringen er, bare at jeg må "følge ledningene", så kommer jeg frem. For meg virker dette lettere sagt enn gjort, ettersom det er fire sikringsskap i båten, av ymse kvalitet. Jeg er klar over at det å eie og bo på båt er mye arbeid, og det er jeg veldig villig til å legge ned i et slikt prosjekt, men litt veilledning hadde vært kjempefint! Opprinnelig kommer jeg fra vestlandet, så mitt kontaktnettverk er ikke så stort på østlandet, så det er ikke "noen jeg kan ringe".

Hvis det er noen i nærheteten av Aker Brygge, som har en halvannen time til overs, for å hjelpe meg med å få litt oversikt, hadde dette vært fantastisk! Dette en krisemelding.

Vennlig hilsen, Viktor.

Om du ikke allerede har det så bør du anskaffe et multimeter. Da kan du sjekke om pumpa har spenning. Isåfall er selve pumpa defekt. Lite sannsynlig siden er flere som ikke fungerer...

Mangler det spenning er det, som du allerede har fått til svar, ingen annen mulighet enn å følge kablene. Lag tegninger slik at du vet hvordan opplegget er om det skulle gi problemer i fremtiden.

Støter du underveis på utstyr du ikke kjenner så post bilder av det her på forumet. Lykke til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...