suling Startet 20.September.2010 Del på Facebook Startet 20.September.2010 Er det noen som har gode forslag på hvordan man kommer til inni tanken på en 2855? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 (redigert) Giveren (til tankmåleren) sitter muligens i et lokk på den delen av tanken som stikker inn i motorrommet? Redigert 20.September.2010 av Whistler (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
suling Svart 20.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2010 det gjør det, har skrudd den av men hullet er for lite til å komme nedi tanken på skapelig vis, har vann i tanken som jeg må få ut Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Da prøver jeg bare å idemyldre litt. Pump innholdet i tanken opp gjennom dette hullet. Vannet ligger under drivstoffet. (om det ikke er mer enn noen liter burde en Pela vakumpumpe greie seg). Kondensfjerner? Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
suling Svart 20.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2010 tja, tror ikke det er så mye vann. fikk problemer tidligere i sommer, satt på en el bensinpumpe på tankuttaket og fyllte alle kanner jeg kunne finne, filtrerte det gjennom en trakt fra maritim som skulle ta vann. fikk ikke noe serligt med vann. etter at tanken var tom fylte jeg på 2-3 liter og sirkulerte gjennom trakten en god stund mens jeg gynget båten innimellom. spørsmålet blir da hvor det laveste pungtet i tanken ligger og hvor høyt over dette tankuttaket suger. fylte opp tanken i gjenn, men det er der fortsatt. har også brukt kondensfjerner uten noen forskjell. Må nok gjøre samme opperasjonen i gjenn og skru av tankmåleren for å suge opp den siste slanten.. Har vist litt helgejobb forran meg med 200 liter på tanken. Sitér dette innlegget Link to post
stjernen 2 Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 liten hevertpumpe biltema. hadde det samme problem kom vann inn gjennom lufte slange til tanken flyttet utluftingstussen høyere opp på akerenden Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 21.September.2010 Del på Facebook Svart 21.September.2010 Er der sil på stigerøret i tanken må du fjerne den Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
suling Svart 21.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2010 hmm, har ikke sett noen sil noen steder og lufteslangen går opp 20-30 cm i en 360 graders bue før den går ned i tanken. riktig nok er det værhardt her men har vanskeligt for å tro at det kommer noe av betydning inn der. må ha kommet fra påfyllings sponså trur eg då??? har ikke skrudd den så veldig hardt til etter fylling.. er jo så jXXXX vanskelig å få opp i gjenn. noen som vet hvor de selger slike pakninger i bergen? Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 8.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2010 Ta med lokket til en jernvareforretning som fører o-ringer. Du finner helt sikkert en som passer. Bruk eit stort skrujern for å åpn og steng lokket Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.