Jump to content

VP MD11c soter, bruker mye olje og stopper


Joda2

Recommended Posts

Trenger hjelp med en VP md11c i Larvik!

 

Skulle ta opp båten for sesongen i helgen som var, men møtte en lite samarbeidsvillig Volvosliter på fredags ettermiddag. Det gjorde til at båten fortsatt ligger på vannet....

 

Når jeg skal starte går den villig noen få slag før det smeller kraftig og den dør. Slangen fra luftfilteret til oljefilleren lekker både eksos og olje.

I tillegg har peilepinnen til oljen kilt seg fast slik at jeg ikke har kontroll på hvor kraftig lekkasjen er...

 

Om noen kjenner til en VolvoPenta kyndig i Larviksområdet, mekaniker eller hobbymekaniker, som kunne hjulpet meg hadde jeg blitt meget glad om dere gir meg et tips.

Link to post
Share on other sites

Litt vanskelig å svare på, men ettersom den tenner og går noen runder er det nok sannsynlig at problemet er på dieselsiden.

Du må nok sjekke over filter, tank, rør, slanger, pumpe og injektorer for å sjekke at det ikke er luft, vann eller andre ting i dieselen.

Kan være en god ide å sjekke ting som stoppemekanisme, dieselkran osv. først.

 

Oljelekkasje og peilepinne som sitter fast kan vel kanskje tyde på at det er på tide å ta en gjennomgang av motoren.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Peilepinnen har kilt seg siden sist motoren sviev skikkelig, sjekker alltid oljen når jeg stopper for å slippe overraskelser som denne, men...

Motoren får rikelig med diesel, stopphendelen står i riktig posisjon.

Motoren skal jo ha en dunk, dunk, dunk lyd, men etter tre slike slag dunker det mye kraftigere (virker som om motoren får tilbakeslag) og stopper momentant.

 

Det eneste som kan løse det er nok om noen kyndige får sett og hørt på det så det er jo det jeg håper å kunne få noen tips om her.

 

Håper det er noen som har noen hotte tips!!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...