volfro Svart 1.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2012 Har en kompis som har brukt denne en stund, fungerer bra, men har skifta 2 stk. nivåfølere. Fikk nye på garantien. Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 1.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2012 Husker ikke helt. Det var enten Araldit eller Sikaflex . Det står i monteringsbeskrivelsen som var med. Det var spesielt for alu.tank. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Vurderer Seatronics Blizzard komplett septik (skal i alle tilfelle bytte sliten tank og pumpe). Noen som har erfaringer med den innebygde giveren i denne pakken? http://www.seatronic.no/toaletter-septiktanker-c-104_152/septiktank-40-og-60-p-2351 Kan være et bedre alternativ til Gobius (som ikke høster mye godord på nettet). Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 (redigert) Løfter denne. Refleksjoner rundt utenpåliggende tankmåler septik? Redigert 12.November.2012 av Fargo Lillehamme (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 Monterte min for noen helger siden, og alt virker helt etter forhåpningene. Var litt spent siden jeg kun kom til tanken på dens smaleste side, og det var så vidt jeg klarte kravene til plassering som var oppgitt. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Free Lillehammer Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Må du rekalibrere fra tid til annen, Framtia? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Ikke foreløpig, men den har jo ikke blitt brukt så mye. Kalibrering innebærer jo kun at man holder inn påknappen noen sekunder, så skjer det på noen sekunder. Den lager forresten en god del lyd når den måler, så jeg velger å ha den slått av om natten. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
KARILLA Svart 22.April.2013 Link til dette innlegget Svart 22.April.2013 Forsatt gode erfaringer? Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
JRK Svart 23.April.2013 Link til dette innlegget Svart 23.April.2013 Da var en ny Gobius montert og har følende og berette. På første båten var det aluminumstank på denne plasttank. På begge båtene måtte sensorene limes med epoxy for å få dette til å virke. Nå må jeg også tilføye at det står klart i bruksanvisningen at det skal monteres i romtemperatur og det kan være forklaringen. Prøvde å varme tanken med vifteovn uten at det hjalp. Videre vil jeg gjerne tilføye at om selve monteringen er gjort på en halv time som de reklamerer, så skal det jo legges opp en strøm til enheten og det skal trekkes kabler fra tank til operatørpanelet. Så går det med tid til uttesting. Tank skal fylles og så tømmes og dette må kansklje gjentas. Ikke planlegg med en halv time. Planlegg med en halv til en hel dag. Men igjen som i mitt første innlegg. Dette fungerer, og også etter mange år...I tillegg er det topp support fra Seatronic Sitér dette innlegget Link to post
Jarl-Espen Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 Løfter denne litt siden eg vurderer en slik måler. Noen her som har prøvd den på en rustfri tank?? Eventuelt her andre erfaringer etter noen års bruk? Mvh Jarl-Espen Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 min står på rustfri tank. Funker fortsatt fint. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 Bare pass på at du følger monteringsanvisningen for følerne meget meget nøye! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
På svai Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 Har denne montert på septiktank av plast. Enkel å montere og fungerer meget tilfredsstillende. Pleier også å ha denne avslått om natten, da den lage litt lyd når den måler. Sitér dette innlegget Link to post
2556cb Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 Har hatt denne på septik av plast i noen år. Den fungerer fint, men etter en tid hopper den over første måling(1/4) da er det på tide og rengjøre eller skylle igjennom tanken. Den fungerer sådan som en påminner også når det er på tide og rengjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Jarl-Espen Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 Da går jeg for en sånn mvh Jarl-Espen Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 Har også erfaring med at den hopper over nederste måling. Innbiller meg at det hjelper å stille opp tykkelsen på plasten. Min har i tillegg vist at det er feil på målerne. Jeg har måttet lime følerne fast med epoxy og det er viktig at det ikke kommer luft imellom sensoren og tanken. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Halling Svart 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Vurderer å montere en sånn måler. Men septiktanken er ikke høyere enn 19 cm, blir det da plass til alle følerne? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Har montert en slik på septiktanken. Ingen problemer så langt. På 2 sesongen nå. Må legge til at jeg har utgaven for å måle diesel eller vann ,men den fungerer også problemfritt på septik. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
CapD Svart 7.September.2014 Link til dette innlegget Svart 7.September.2014 Noen som vet om det er minimumsavstand mellom sensorene? Sitér dette innlegget 1976 Huglo 27 1990 Hansvik 18 combi 1987 Nord West 900 2001 Terhi Nordic 6020 C - 2005 Quicksilver 620 Flamingo Link to post
KARILLA Svart 7.September.2014 Link til dette innlegget Svart 7.September.2014 Bruksanvisningen er ikke helt klar på dette, men jeg tenkte at det er fornuftig å bruke samme avstand som til hjørner etc. http://www.gobius.se/fmmarin/fprw/webpublisher/files/Gobius%20Attaching%20the%20sensors.pdf Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
CapD Svart 8.September.2014 Link til dette innlegget Svart 8.September.2014 Om flere skulle lure, fikk jeg dette svaret på mail til Gobius: Hej Min avstånd är 30 mm mellan sensorna, men du kan sätta dem diagonalt, på olika tanksidor, osv. Nej du kan inte använda 2 sensorer. Dock finns Gobius 1, överfyllnadsskydd, med 1 sensor. Sitér dette innlegget 1976 Huglo 27 1990 Hansvik 18 combi 1987 Nord West 900 2001 Terhi Nordic 6020 C - 2005 Quicksilver 620 Flamingo Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 (redigert) Har i dag et analogt målerinstrument på septiktanken som er styrt av en trykknapp. Har aldri fått det til å virke - dvs etter kryssbytte av instrument og bryter fra tanken foran der instrumentet virker har jeg funnet ut at det er giveren inni tanken som ikke funker som den skal. Og jeg må ha ut tanken for å få ut giveren Har litt brukererfaring med at vi trenger en giver på den tanken Hva er erfaringene med Gobius? Det sies at den gir litt lyd fra seg når den måler. Vil det si at det anbefales å koble den til en bryter? Har en trykkbryter på dagens instrument som jeg enkelt kan bruke på Gobius. Tanken er ca 80 liter i syrefast stål. Et alternativ kan være å ikke bruke Gobius panelet - men koble til det analoge instrumentet jeg har. Noen som har testet en slik løsning? Redigert 1.August.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 giveren på min båt virket dårlig etter ca et års bruk. Tanken ble så fyllt med sterkt såpevann og etter det virket giveren igjen. Kanske du skal prøve med f.eks maskinoppvaskmiddel før du kapitulerer? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Hulda Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Gobiusen høres veldig godt. Systemet kan slås av/på ved å bryte strømkretsen. Medfølgende panel kan også brukes til av/på. Trykkbryter blir en tålmodighetstest. Funker bra hos meg. 2 mm syrefast tank. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 (redigert) Framtia skrev 11 minutter siden: giveren på min båt virket dårlig etter ca et års bruk. Tanken ble så fyllt med sterkt såpevann og etter det virket giveren igjen. Kanske du skal prøve med f.eks maskinoppvaskmiddel før du kapitulerer? Har prøvd det meste - maskinoppvask, systemrens, eddik og varmtvann mm Forrige eier var nok ikke like opptatt som meg av "indre vedlikehold" Har kommet ut mye "gammal morro" i renseprosessen her... @Hulda Hvor lang tid bruker Gobiusen på å måle når man slår den på? Jeg kan godt sette inn en vippebryter i stedet - men det er jo lite poeng om man kan ha samme funksjon i det medfølgende panelet Redigert 1.August.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.