Hulda Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Noen sekunder. Halvt minutt? Når det er noe som irriterer, virker det veldig lenge. Oppstarten tar vel noen minutter, med kalibrering/selvtest. Tom tank må fylles med systemet aktivt. Og noe greier. Uproblematisk. Av/på anbefales av Hulda. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 6.August.2018 Link til dette innlegget Svart 6.August.2018 Jeg monterte Gobius på plasttank. Tykkelse ca 5 mm. Tuklete og ustabilt. Litt during men ikke plagsomt. Måtte bytte hjernen etter ett år. Den ene av tre givere ga opp etter 8 mnd. Vet ikke helt om jeg vil anbefale denne. I hvert fall ikke på plasttank. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tore B Svart 6.August.2018 Link til dette innlegget Svart 6.August.2018 To år uten problemer her. Plasttank. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.August.2018 Link til dette innlegget Svart 7.August.2018 Monterte Gobius i dag. Enkel montering. Fungerer utmerket. Litt lyd fra sensorene, men det lever vi med. Noen som trenger et Wema instrument? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 7.August.2018 Link til dette innlegget Svart 7.August.2018 Spørs hva gullet koster, kan også bruke Biltema :-) Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 7.August.2018 Link til dette innlegget Svart 7.August.2018 Funker veldig bra her ! Den ene sensoren løsnet etter to sesonger. Seatronic anbefalte meg å feste den igjen med et to-komponent lim som herder. Det funket bra. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Chilli Solbris Svart 7.August.2018 Link til dette innlegget Svart 7.August.2018 Får du problemer med sensorene som løsner og du limer de med to-komponent bortfaller garanti. Det var den klare beskjeden vi fikk fra Gobius. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
dennrick Svart 7.August.2018 Link til dette innlegget Svart 7.August.2018 Ja, men jeg har ikke kjøpt noe fra Gobius. Jeg har kjøpt noe fra Seatronic. Og følger anbefalingen derfra. Kremt. Til Bavaria Norge: jeg har et motorhavari. «Ta det direkte med VP» Nei, jeg har kjøpt ny båt av dere. Ingen ringer vel Pioneer når stereoen i den nye bilen din ikke virker? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Chilli Solbris Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 dennrick skrev for 5 timer siden: Ja, men jeg har ikke kjøpt noe fra Gobius. Jeg har kjøpt noe fra Seatronic. Og følger anbefalingen derfra. Kremt. Til Bavaria Norge: jeg har et motorhavari. «Ta det direkte med VP» Nei, jeg har kjøpt ny båt av dere. Ingen ringer vel Pioneer når stereoen i den nye bilen din ikke virker? Fikk beskjed om å ringe Gobius..... Ellers er ironien din helt grei....... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bitteliten Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 Erikda skrev for 6 timer siden: Får du problemer med sensorene som løsner og du limer de med to-komponent bortfaller garanti. Det var den klare beskjeden vi fikk fra Gobius. Fulgte med en ekstra "teip pad" til sensor i pakken min. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 29.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 Løfter denne da jeg nå skal montere septikgiver. Jeg har denne tanken https://seatronic.no/septiktank-60l-plast, ville dere trenger egentlig bare å vite når den er 3/4 full og vurderer Gobius sin løsning, noen tanker rundt denne? Eller om jeg burde velge en annen løsning? Vurderer også noe i stil med denne https://www.watski.no/septiktank-sensor-kit-11P3P Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 29.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 Monterte Gobius 4 (med 3 sensorer) i vår. Er strålende fornøyd. Jeg var klar på at jeg ønsket 3 sensorer, ikke 1, da jeg føler det gir bedre oversikt over situasjonen Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 29.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 (redigert) Da har jeg snart 10 års erfaring med både aluminums og nå etterhvert plasttank. Byttet en controller. Dette var en av de første som ble levert. Byttet 2 givere. Jeg har limt disse med 2 komponent lim. Fått erstattet alt på garanti hos Seatronic. Ellers så har jeg litt utfordring på plast tanken. Tdligere har jeg kalibrert denne både vår og sommer. Det er tydelig at plasten er mjukere ved 20 grader enn ved 5 grader. Etterhert har jeg bare latt den stå på sommerkalibrebring da det bare er i ferien at det er fare for at vi fyller opp tanken. Sammenlignet med de 20 foregående år, med gamle varianter av septikmålessystem så må Gobius sies å være en stor forbedring. Redigert 29.Juni.2020 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.