Muhammed Startet 22.September.2004 Del på Facebook Startet 22.September.2004 Jeg har en gammel tresjekte som jeg ikke blir kvitt, jeg vurderer å senke den hvis det er lov? båten ligger på sjøen, så dette er letteste måte å bli kvitt den. Noen som vet å dette er lov? Jeg gjør det ikke hvis det er forbudt. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 22.September.2004 Del på Facebook Svart 22.September.2004 Jeg har en gammel tresjekte som jeg ikke blir kvitt...... Ta en telefon til bastard30000 - han tar sikkert sjekta, han! Såsant du fjerner alt av bensin / diesel / olje , tar ut tanken, osv. så skulle vel sjekta ikke representere noen fare for naturen? Finne ett sted hvor det er dypt nok....??? Husk på navigasjonsfare for andre småbåter. MEN, jeg vet ikke om det er "lovlig" - forresten, kan jeg aldri tenke meg....dem har jo ikke lov til å dumpe dreggings-leire en gang...... Forresten, har du noen bilder av sjekta? kan du sende meg disse? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Poseidon Svart 22.September.2004 Del på Facebook Svart 22.September.2004 Senking har gjennom alle år vært en meget brukt metode for å kvitte seg med utrangerte båter. I den senere tid har man imidlertid fått visse restriksjoner, og så vidt jeg vet må man søke om en såkalt "senkingstillatelse". Men det jeg også vet, det er at etterhvert som det har blitt vanskeligere å få slike tillatelser, dess vanligere har det blitt at man er "uheldig" og f.eks mister fartøyer under slep..... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Walter_S Svart 22.September.2004 Del på Facebook Svart 22.September.2004 Hvis du skulle være "uheldig" - husk på at en trebåt flyter! De med ekstra steinballast flyter ikke fullt så lenge...... - for du tar vel ut motoren, og alle tunge ting, først - før du sleper....? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
jorhei Svart 22.September.2004 Del på Facebook Svart 22.September.2004 Hvorfor ikke bare tenne på den og bruke den som bål? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
M/S Bastard Svart 22.September.2004 Del på Facebook Svart 22.September.2004 Beklager at jeg har glemt deg bort Dospen! Jeg ringer deg i morgen! Men jeg kunne tenkt meg et par bilder da Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 22.September.2004 Del på Facebook Svart 22.September.2004 Hvorfor ikke bare tenne på den og bruke den som bål?Det er vel ikke lovlig det heller. Den eneste lovlige måten å brenne den opp på er å hugge den opp til ved, eller betale dyrt for å levere den inn på et deponi. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Walter_S Svart 22.September.2004 Del på Facebook Svart 22.September.2004 Ta kontakt med en større barnehage. Det er mange av de som har, eller ønsker seg, en sandkassebåt for smårollinger å leke "Kaptein Sabeltann" i........og da er det jo barnehagens problem, hvordan de får sjekta opp av vannet og i barnehagen! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
OT-flyktning Svart 22.September.2004 Del på Facebook Svart 22.September.2004 Kanskje ringe noen barnehager i nærområdet ditt? Det er mange som ønsker seg lekebåt på utearealet. Og kanksje kommunen kommer der og henter? Legger til: Jøss, Walther_S. Hørt noe om tankeoverføring? Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 22.September.2004 Del på Facebook Svart 22.September.2004 Det er mange som ønsker seg lekebåt på utearealet.Ja, men blir ein slik båt eit EU-godkjent leikeapparat? (Litt i frustrasjon over at kommunen «måtte» fjerna fleire av leikeapparata på skulen der ungane mine går.) Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 22.September.2004 Del på Facebook Svart 22.September.2004 Ja, men blir ein slik båt eit EU-godkjent leikeapparat? (Litt i frustrasjon over at kommunen «måtte» fjerna fleire av leikeapparata på skulen der ungane mine går.) "Skylda" ligger hos den europeiske standardiseringskomiteen. ikke hos EU. For øvrig er det jo bra at det er sikre standarder for barn som leker, ikke bare for oss som er på jobben... Sitér dette innlegget Link to post
Muhammed Svart 22.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2004 Ser ut at det er det er noen kommer og henter båten i slutten av uka, så jeg slepper jeg å tenke mere på problemet. Men jeg synes det er rart at det skulle ta så lang tid å bli kvitt en gratis båt som ligger på sjøen og flyter. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 22.September.2004 Del på Facebook Svart 22.September.2004 Ta kontakt med en større barnehage. Det er mange av de som har, eller ønsker seg, en sandkassebåt for smårollinger å leke "Kaptein Sabeltann" i........og da er det jo barnehagens problem, hvordan de får sjekta opp av vannet og i barnehagen! Mange sjeler og en tanke, mange ........ på samme planke. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
carmina Svart 23.September.2004 Del på Facebook Svart 23.September.2004 Sandkassebåt er god ide! Plasserte ein båt slik ein gong, på leikeplass. Men gjorde den "feilen" at båten ikkje hadde kurs mot fjorden - altså den peikte feil veg, pent tilrettelagt ved eit plankegjerde, "longside". Det har irritert meg siste 15 år. Vil tru at leikeopplevelsen er litt redusert. mvh Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 23.September.2004 Del på Facebook Svart 23.September.2004 Jeg har en gammel tresjekte som jeg ikke blir kvitt, jeg vurderer å senke den hvis det er lov? båten ligger på sjøen, så dette er letteste måte å bli kvitt den. Noen som vet å dette er lov?Nå har jo du fått løst problemet, men jeg har likevel lyst til å kommentere innledningen til tråden. Selv synes jeg ikke noe om å kvitte seg med alskens "problem" på havet. Selv om havet er stooort, så er havet i alt for stor grad blitt brukt til søppelplass opp gjennom tidene, alt mulig av dritt og lort og skrot har man bare kastet ut i der. Nå er kanskje ikke en trebåt, som jo etter noen århundrer går i oppløsning, det verste problemet. Men likevel ikke hyggelig for dem som f.eks. måtte oppleve å sette fast fiskeredskapen sin i ditt gamle vrak ... Ønsker ikke å være moraliserende, men jeg synes (spesielt!) vi båtfolk skal ha en vernende holdning til havet, det som senkes der i dag, kan kommende generasjoner måtte lide for. Vi spiser allerede i dag vår egen forurensing, i og med at giftene vi (tror vi) "kvitter oss med" i havet, blir tatt opp i næringskjeden. Men dette siste blir en ganske annen debatt ... Eller for å si det med signaturen til en annen debattant her; - hva skulle vi (båtfolk) gjort uten havet? - Bært båtan? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 23.September.2004 Del på Facebook Svart 23.September.2004 Skal du senke en større båt så sørg i alle fall at den synker. En 20 fots tresnekke som ligger og hogger i en strand påkaller seg gjerne litt oppmerksomhet og muligens utrykkning av politi etc og er du ekstra uheldig en leteaksjon. Har vært med på å fjerne en 20 fots snekke som var drevet i land på en rullesteinsstrand. Det var langgrunnt, blåste noe og båten måtte kappes opp med motorsag mens man stod til knes i vann. Hadde ikke så veldig høye tanker om han som skulle kvitte seg med denne da. Var ikke så mye tvil om at deg var årsaken siden motoren var tatt ut og det var fullt av stein ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.