jorhan Startet 23.September.2010 Del på Facebook Startet 23.September.2010 Som tittelen sier så lurer jeg på hvordan man går frem for å legge opp til denne type tømming av septiktank. Vet om flere som har dette men er litt usikker på hvordan det virker. Er det bare fritt fall som gjelder eller er det noe form for sug som skal oppstå når man åpner ventilen for tømming? Er det noen som har noen tips eller erfaring med dette? Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 23.September.2010 Del på Facebook Svart 23.September.2010 Hei, Jeg har "en sånn en". Den står montert ca en meter over vannlinja (på veggen på badet). Nnår jeg åpner ventilen under vannlinja for å tøme, så er det tyngdekraften som gjelder. Det renner ut av seg selv. Hadde problem en gang med at "noe" var tett, men proppen løsnet av seg selv. mvh J-I Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
jorhan Svart 23.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.September.2010 Skjønner. Har selv fall fra tanken men ikke i nærheten av så mye som du har. Hvor mye fall trengs isåfall for å få en løsning som fungerer? Har vell en 20-30 cm idag fra tank til skrogjennomføring. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 23.September.2010 Del på Facebook Svart 23.September.2010 Det var for en tid siden en tråd her om slike systemer som virket dårlig. Mange fikk problem med propp i utløpet. Best likte jeg historien til han som satte tanken under overtrykk for å få ut skiten Jeg ville absolutt gått for pumpe. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Cerveza Svart 23.September.2010 Del på Facebook Svart 23.September.2010 Jeg monterte min tank med gravitasjonstømming, det har fungert helt utmerket. Forutsetningen er jo selvfølgelig at tanken fysisk er montert høyere enn vannlinjen, jeg har vært påpasselig med å bruke mye rikelig med vann i toalettet også. Med hurtiggående båter er ejector et alternativ, men det har jeg ingen erfaring med. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 23.September.2010 Del på Facebook Svart 23.September.2010 Har tanken montert eit stykkje over vasslinja. Fungerer fint med fritt fall-metoden. Har kverntoalett som lagar graut av alt som havnar i toalettet før det kjem i tanken. Då unngår ein at det tettar seg ved tømming. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Zach Svart 23.September.2010 Del på Facebook Svart 23.September.2010 ... Er det noen som har noen tips eller erfaring med dette? Det er det mange her på BP som har, jf. tidligere mange tråder om dette. Prøv med et søk. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 23.September.2010 Del på Facebook Svart 23.September.2010 Husk å slå på gravitasjonsbryteren! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.