kvistadbonden Startet 26.September.2010 Del på Facebook Startet 26.September.2010 (redigert) Trenger å montere en manuell lensepumpe i båten. Den automatiske fungerer fint, men ønsker en eller to manuelle i tillegg, både på grunn av sikkerheten og for å få ut alt vann i kjølsvinet med jevne mellomrom. Noen som har erfaringer med de manuelle lensempumpene fra Skulstad? Vurderer enten skottmontert eller dekksmontert pumpe. Relativt kostbart dette. Er det verdt prisen? Redigert 26.September.2010 av kvistadbonden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 26.September.2010 Del på Facebook Svart 26.September.2010 Hei Har en lign. montert i en lettbåt som eg holder på å bygge om/opp. Den stod i en snekke tidlegere, er gammel, så eg har skiftet "stempelgummi" og o-ring i pakkboks. fungerer bra, men en membranpumpe av god kvalitet er sikkert like bra.Lurt å lage til en "rørsil" på sugeenden, uansett kva pumpe du går for. Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 26.September.2010 Del på Facebook Svart 26.September.2010 Hei Om du kjøper Skulstad pumpe her du pumpe for livet. Svakhet kan være tetning rundt stempelstang om du har den i båt som ikke tåler vann pga innredning. Kanskje nyere type har bedre tetning? Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
kvistadbonden Svart 26.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2010 Pumpa skal monteres i en Colin Archer seilskøyte, så litt vannsprut går nok bra. Skulstad-pumpene virker ok, både fordi de ikke tar så mye plass og fordi det for så vidt ser bra ut i en trebåt som denne. Dekkspumpa er dyr, men muligens det er den beste løsningen for meg. Er rimelig trangt i cockpiten. Noen som har gode forslag til løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.