olpi Startet 22.September.2004 Del på Facebook Startet 22.September.2004 Har fulgt med på FINN og andre salgskanaler for salg av båter i den siste tiden. Det er jo veldig mange båter annonsert til salgs. Det virker derimot som svært mange båter ikke blir solgt, selv etter mange uker annonsering. Har tenkt litt på mulige årsaker. Kan de være for dyre ?, Er det rett og slett få kjøpere?, andre årsaker? Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 22.September.2004 Del på Facebook Svart 22.September.2004 Det er høst! Selv om mange mener at markedet for salg av båt ikke lengre er påvirket av årstidskonjunturer, tror nå jeg at det rett og slett er færre som kjøper båt om høsten. Min teori er at det er relativt greit å selge båt frem til ut august da det er "sommer i luften" og enda en del igjen av sesongen, men at det deretter flater en del ut. Men her er det sikkert mange som har ulike meninger og erfaringer Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 22.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2004 Har inntrykk av at det også er en del som ikke sletter annonsen. Enten fordi de selv ikke gidder eller fordi bladene fortsetter å avetere på eget initiativ. I dag ringte det en fyr og ville kjøpe Viknesen vil solgte i juni. Han hadde sett den i Båtbørsen i dag . Var ute for omtrent det samme da jeg solgte en båt for noen år siden. Jeg solgte en på høsten, men fikk telefoner på våren året etter. Batmagsinet hadde satt gamle annonser inn i bladet Batmarkedet. Har imidlertid inntrykk av at FINN sletter annonser etter endt avtaleperiode eller når annonsør sier fra. Tror derfor det ikke er et slikt problem på FINN og BAATNETT. Sitér dette innlegget Link to post
VindiHaaret Svart 22.September.2004 Del på Facebook Svart 22.September.2004 Hei! Eit mogeleg svar kan vere at folk flest, også båtfolk og folk i båt, har fått så lett tilgang til pengar at prisdifferansen mellom ny og nesten ny båt ikkje betyr så mykje. Ser forresten at det er nokså mange båtar som berre er 0 til 3 år gamle også. Er det 3-fotssykja som herjar eller er det feilinvestering, herunder investering over evne, som ligg til grunn? Mvh PS: Skal kanskje skifte ut 2001-modellen min med ein ny og større båt ... Sitér dette innlegget VindiHaaret Link to post
hansiver Svart 23.September.2004 Del på Facebook Svart 23.September.2004 Solgte min båt for en uke side, den hadde da ligget ute på Finn i litt over en måned, og jeg hadde redusert prisen to ganger (mulig jeg var litt optimistisk). De første ukene var det mange henvendelser men etter 1/9 var det kun to henvendelser hvorav en endte med å kjøpe den. Driver nå å kikker etter ny (brukt) båt men har ennå ikke bestemt om jeg skla handle nå eller til våren. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 23.September.2004 Del på Facebook Svart 23.September.2004 Driver nå å kikker etter ny (brukt) båt men har ennå ikke bestemt om jeg skla handle nå eller til våren. Hvis du finner "BÅTEN" er det nok lurt å handle nå. Det ser ikke ut til at prisene endrer seg så mye fra høst til vår men du har nok et større prutingsmonn nå før vinteropplaget. Er båten først kommet på land kan det jo like godt stå til våren og da mister du gjerne det pruteargument. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
olpi Svart 23.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.September.2004 Hvis du finner "BÅTEN" er det nok lurt å handle nå. Det ser ikke ut til at prisene endrer seg så mye fra høst til vår men du har nok et større prutingsmonn nå før vinteropplaget. Er båten først kommet på land kan det jo like godt stå til våren og da mister du gjerne det pruteargument. Etter det jeg kan se virker det jo som en del har høyere prisantydning nå enn i våres på sammenlignbare båter. Kan jo hende at noen har tro på prisoppgang på bruktbåt også til neste år. For min del tror jeg ikke noe særlig på det. Som noen her har påpekt så kjøper flere og flere nye eller nesten nye båter istedet for å gi nesten det samme for en båt som er eldre. En del norske produsenter har blitt flinkere til å satse på ny løsninger og bedre finish på f.eks innredning. Komfort blir mer og mer viktig. Utenlandske produsenter som f.eks BMB lager bra kvalitet til gode priser. Flere kommer... . Større kvantum/antall båter og mye mer automatiserte produksjonløsninger fra utenlandske produsenter vil gi større konkurranse. Skal bli spennende å se utviklingen til neste år. Sitér dette innlegget Link to post
kew Svart 23.September.2004 Del på Facebook Svart 23.September.2004 Vi solgte i fjor høst på denne tiden, og det hele var unnagjort på 6 dager. Vi fikk prisforlangende og var fonøyde - men kanskje var det for billig alikevel. Prisen på sammenlignbare eksemplarer lå på det samme i våres som vi forlangte, men registrerer at de båtene som averteres nå i høst er "jekket" opp noen hakk. Men de ligger der fortsatt. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 23.September.2004 Del på Facebook Svart 23.September.2004 selv har eg ikke fått solgt min båt enda. Vet ikke om prisen er litt høy, men venter til våren og ser da og evt. setter ned prisen da. Litt surt å selge båten billig nå når man kan få mer for den til våren. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 24.September.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2004 Har sjekket litt opp en del nypriser og priser på 2-5 år gamle brukte båter av samme type. Prisene på sistnevnte er "prisatydninger" i annonser. Ikke mye å spare på brukt da! Forstår nå godt at mange bestiller ny båt istedet for ganske ny bruktbåt. Noen ganske nye Viknes 1030 til salgs. Årsak? Ikke fornøyde med båten likevel... PS! Har gått ut fra prislister og det er er jo også litt å spare på messetilbus o.l. Da er det på tide å køye ... . Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 25.September.2004 Del på Facebook Svart 25.September.2004 Jeg driver å selger min båt, en Sjømann 22. Prisen på båten min er ca 20`over det de andre forlanger for en tilsvarende båt. Har hatt 5 stk. som har vært å kikket på båten, ingen har sagt noe om den høye prisen på båten min. Grunnen til det er hvordan båten ser ut sammenlignet med andre båter og ikke minst hva som følger med av utstyr. Jeg er ikke interisert i å "strippe" båten for å få solgt den rimeligere, jeg vet at min pris på denne båten er riktig ut i hva de får får. Har mottat et bud på 10`under det jeg ønsket men jeg valgte å avslå dette budet. Se selv... Er sef. mottakelig for synspunkter: http://www.finn.no/finn/boat/object?id=460...81&pos=54&rub=7 Hebbe... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Geir V. Svart 26.September.2004 Del på Facebook Svart 26.September.2004 Jeg solgte min Windy 9800 med det samme jeg kom hjem fra 3 ukers ferie. Veldig bra respons, og jeg fikk det forlangte. Kjøpte meg en Atlantic ca 4 uker senere da var det bra prutingsmonn på den. Nå har jeg en kopis som skal ha seg lik båt. De båtene som stod til 750 000,- når jeg skulle handle, og som jeg bød 650 000,- for da er fortsatt ikke solgt. Nå er det flere av de som har senket prisen ned i mot 650 000,- så jeg mener at det er helt klart mye å spare på å kjøpe nå på høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 26.September.2004 Del på Facebook Svart 26.September.2004 Riktig pris i dine øyne Hebbe er kanskje ikke i overenstemmelse med hva markedet er villig til å betale? Selv er jeg villig til å betale hvis jeg syntes jeg får valuta for kronene. I sin tid betalte jeg adskillig over markedet for å få båten jeg har nå. Innen tiden for å krype i penalet kommer så håper jeg vi har gjenninnført skikken med å begrave folk i båtene sine i gravhauger Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 26.September.2004 Del på Facebook Svart 26.September.2004 Prisen på båten min er ca 20`over det de andre forlanger for en tilsvarende båt. Har hatt 5 stk. som har vært å kikket på båten, ingen har sagt noe om den høye prisen på båten min. Har mottat et bud på 10`under det jeg ønsket men jeg valgte å avslå dette budet. Pris er ofte avhengig av å " treffe" markedet. Jeg har kjøpt og solgt masse gjennom årene, og gjennganstema er at private selgere ofte har helt urealistiske forventinger til pris. Skulle selge en bil for noen uker siden, den har jeg forsøkt meg på før. Da var prisen helt klart for høy. Denne gangen modererte jeg meg, og solgte på dagen. Prisen var OK, bilen var ikke verdt mer.. Hadde jeg annonsert en båt, og blitt tilbydt 10K under prisantydning, hadde jeg solgt. Spesielt i den prisklassen. Men å vente KAN være lurt. Blir våren varm og fin; er folk ofte "sugne" på en båthandel, er den kald og ikke bra, er det motsatte tilfelle. Og vips er du i Juni, og du har et problem...... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Slagskibet Svart 26.September.2004 Del på Facebook Svart 26.September.2004 Du kan nok selge for din pris Suzuki. Har du flaks finner du akkurat den person som vil ha akkurat det du skal selge uansett. Da er lukka fullkommen. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob Svart 26.September.2004 Del på Facebook Svart 26.September.2004 Det ser ikke ut til at prisene endrer seg så mye fra høst til vår men du har nok et større prutingsmonn nå før vinteropplaget. Er båten først kommet på land kan det jo like godt stå til våren og da mister du gjerne det pruteargument. Endel av oss som skal selge båt skal jo ha ny båt. Det at stadig flere setter båtene sine med en høy pris vil nok gjøre til at prisspiralen sakte men sikkert går opp. Vi som nå skal selge ser jo til siden på prisen vi må betale for en ny(brukt). Førstegangskjøperen ser jo inn i dette markede. Har ved tidligere salg av båt på høsten opplevd at båten lå uten noe respons i 6-7 uker, deretter stor pågang/salg. Tror nok noen kan være heldig med kjøp på høsten, men her på vestlandet der mange har båten liggende ute hele året tror jeg ikke dette har så mye å si. Er ganske sikker på at de fleste har lagt inn en prutningsum klar når båten annonseres. At antall salg kanskje er lavere på høsten enn vår er vel naturlig. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 26.September.2004 Del på Facebook Svart 26.September.2004 Jeg er ikke enig i at det er få båter som selges pr dd, bare se her hos Småbåregistret hva de skriver...... Vi har for øyeblikket lang behandlingstid pga meget stor pågang. Det saksbehandles nå nyregistreringsskjemaer som vi har stemplet mottatt for ca 8 uker siden. Det saksbehandles omregistreringsskjemaer stemplet mottatt for ca 6 uker siden. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
unknownuser Svart 26.September.2004 Del på Facebook Svart 26.September.2004 Har mottat et bud på 10`under det jeg ønsket men jeg valgte å avslå dette budet. Se selv... Er sef. mottakelig for synspunkter: http://www.finn.no/finn/boat/object?id=460...81&pos=54&rub=7 Hebbe... Det som slår meg er at den er kategorisert som "Trebåt/snekke" av FINN... Er det ikke en egen kategori for plastsnekker? Tipper en del mennesker utelater trebåt i sitt søk etter ny båt... mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 26.September.2004 Del på Facebook Svart 26.September.2004 Hva er dreggestenger for noe? Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 26.September.2004 Del på Facebook Svart 26.September.2004 Hva er dreggestenger for noe? Dørrjestenger, vel............... Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Slagskibet Svart 27.September.2004 Del på Facebook Svart 27.September.2004 Aldri hørt det utrykket før. Men var vel skirvefeil. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 27.September.2004 Del på Facebook Svart 27.September.2004 Jeg tror at kjøp nå på høsten kan være lurt, Jeg regner med at nyprisen på båter vil gå en god del opp. dette p.g.a. høy oljepris den siste tiden, og dette vil gi utslag på plastproduktene til vinteren og neste år. Så hvis jeg skulle kjøpt brukt eller nytt, så ville jeg gjort det nå. Prisene vil helt sikkert gå opp. Det sier glasskula mi. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.