stilunda Startet 27.September.2010 Link til dette innlegget Startet 27.September.2010 Hei, er det noen som har noe tips til en billig båthenger til en Beneteau Antares 650? båten er 21 fot og veier 1250 kg inkl motor. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.September.2010 Link til dette innlegget Svart 27.September.2010 Mitt inntrykk er at hengere stort sett koster omtrent det samme. Skiller kanskje 1000-2000 kroner mellom merkene - men da er det også forskjell i utstyrt På en så tung båt ville nok jeg hatt en henger med vippbar rulle og selvjusterende sidehjul/krybbe. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 Ta en titt på finn.no, der står det stadig noen båthengere til en god pris. Jeg kjøpte selv en henger annonsert på finn.no for 4 uker siden, den var noe mindre enn den du trenger, men jeg gjorde et godt kjøp på 3000 kr. Tredal-henger fra 1996 med bremser. Egenvekt: 290 kg, lastekapasitet: 710 kg. Tredalhengeren har ikke vugge bak, men har tipp på hele draget, slik at det er veldig lett å ta opp og sette ut båt. Tredal har også skikkelig støtdempere og fjører på hengerene sine, og ikke stiv bakaksel som jeg har sett på mange hengere nede i båthavna her. Er min andre tredalhenger, og jeg må si at byggekvaliteten til Tredal er vannvittig solid. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
snart Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 (redigert) Det er kun en henger som fungerer bra til disse båtene med stegkjøl, og det er Svela. Andre hengere må du drukne for å få sjøsatt båten. Enig i at Tredal er meget bra, og at det finne mye bra hengere. Desverre er det kun Svela som har ett brukbart rullesystem for båter med stegkjøl. Redigert 3.Oktober.2010 av snart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.