eysteind Startet 27.September.2010 Del på Facebook Startet 27.September.2010 heisann! Byttet til digital oljetrykksmåler, og er nå litt lettere å følge med. Kan også justere alarmverdien, slik at eg får alarm tidligere dersom noe er galt. Men hva er normalt oljetrykk, og hvordan bør eg sette grensene? Ved normal marsjfart ligger oljetrykket mellom 4,5 og 5,5 bar. Ved høg marsjfart (300 under toppturtall) øker trykket til 6-6,5 bar. Er dette normalt? Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 27.September.2010 Del på Facebook Svart 27.September.2010 Høres normalt ut , er du i tvil så sjekk med motor produsenten. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
NilsPils Svart 27.September.2010 Del på Facebook Svart 27.September.2010 Omtrent samme verdier som jeg har på ny motor. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.September.2010 Del på Facebook Svart 27.September.2010 ofte nedi 2-4 bar på større dieselmotorer også uten at dette er krise. Men sjekk med DIN motor Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
eysteind Svart 27.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2010 Ok, da høres det ut som dette er normalt. Motoren er også rimelig ny. Gått ca. 300timer. Stiller alarmen på 7 bar da... Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 27.September.2010 Del på Facebook Svart 27.September.2010 Vil anbefale å sette alarmen lavere, den skal vel varsle ved for lavt trykk? Hva slags motor har du? Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
eysteind Svart 27.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2010 kan sette alarm på både høgt og lavt trykk. Har satt 1,5 bar som nedre alarmgrense. Motoren er en VP 41-P Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.