Mamma Mia Startet 27.September.2010 Del på Facebook Startet 27.September.2010 Vi skal kjøpe en Viksund i løpet av vinter/vår/sommer 2011 og sliter med å finne navn til den. Har lett etter en tråd her inne som omhandler dette, men finner ikke noe spesielt. Kan noen hjelpe oss med forslag ? Vi er en familie med 2 tenåringsbarn. Takk for hjelp :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 Finnes noen tråder på dette, men anbefaler gjerne et søk på Google.no. Da får du opp treff både på Båtplassen og andre steder, bla denne som er resultatet fra en navnekonkurranse i Reiseradioen: http://fil.nrk.no/magasin/1.6152862 Her er mangt og meget! Topp 10 Sjøteme (som i fransk je'taime) Statsråd Støre Gjeldfrid Bølgeskrekk Fruens vrede Nedre Himmerike Corevi? Aquafobia Motmorsvilje Cutty Sjark Et himmelsk båtnavn vant Vinneren av Reiseradioens uhøytidelige båtnavnkonkurranse gikk til ingen ringere enn en prest. Presten hadde altså det passende forslaget "Nedre Himmerike". Flere forslag Vanntrivsel Sudden Debt Miss Erabel. Inger Helene Nybåten Vannskrekk Kona tapte Bunnvant Vannessa Honey Money Conagaseg Grunnstøtt V Juling fars hjerte-bank Selve Livet Egotrippen Costa nok Kontoret Skatten min Havfruen Putre Langs Land Time out Over Ævne Draug Båt Morild Pilsfjord Costa plenty Blus lady Seilbåten BakFram Misty Svanen Potemkin Corazon Vannvidd 3 Hydra Hyppig VI Råflotten Stell henne da Vaviarotti Båtreisen Elvine At Last Sobril Finenok Statslem Rådkuhl Kari Petra Empty Pockets Ursjekta Aldri Igjen 2 Gir en god latter en del av disse forslagene.... Mer moro finner du bla her: https://baatplassen.no/i/index.php/topic/59307-norskscroppgave-baatnavn/ Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 (redigert) Jolla moonlight shadow kjølen båten propellen lenika seawing the sea dolphin dette var bare det jeg kom på i farta. Jeg kan tenke litt på navnet. har du tenkt på noe? Skal navnet være tullball eller noe ordentlig? Redigert 28.September.2010 av Kæpt'n Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 Glem ikke at båter er hunkjønn Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
amerelium Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 ikke min - Don Johnson kjør en wiki søk på 'culture ship names' så får dere se en rekke savn som er både morsomme og lure Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
Bartesam Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 Ikke bruk konas navn hvis ekteskapet skranter Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
egilwh Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 Ikke bruk konas navn hvis ekteskapet skranter Og det gjør det jo lett om man kjøper stor, gammel trebåt! Egil Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 Kall båten "min andre kone" Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 Careka, er vårt. etter våre 3 barn CAmilla REbekka KAtharina lykke til med valget. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Ingar Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 Sett på trebåt i Søgne: POMPogØS Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 Har ikke kone, bare kjæreste, stuert og dekksmatros Og det gjør det jo lett om man kjøper stor, gammel trebåt! Egil Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Skipper Worse Svart 28.September.2010 Del på Facebook Svart 28.September.2010 Viks Under Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 29.September.2010 Del på Facebook Svart 29.September.2010 Diesel Sitér dette innlegget Link to post
Mamma Mia Svart 29.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2010 Takk for gode forslag. Viksunder er noe å tenke på.... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 29.September.2010 Del på Facebook Svart 29.September.2010 (redigert) Vikeplikten VikUnna Redigert 29.September.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
skipsbygger Svart 16.Mai.2011 Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 Vår nye båt går mot å få navnet M/B LIV Sitér dette innlegget industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15 Link to post
Ulv I Svart 16.Mai.2011 Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 kollegaene mine kalte båten min for M/B Fjordfyll ifm en lønningspils i båten.. ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 16.Mai.2011 Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 Vikaholic Sitér dette innlegget Link to post
Frittalande Svart 16.Mai.2011 Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 Etter å ha vore plaga med eine problemet etter det andre i 8 mnd trur eg eg har funne navnet på båten min: "Jubel". Ja det har vore store mengder "lovsang" i båten.. Men; alt det elektriske og turboen skal i alle fall fungere----- Sitér dette innlegget Evrybody can be tough.... .........in a distance..! -FDU2- Link to post
amerelium Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Jeg har nettopp omdøpt min: ROU KILLING TIME Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
MajH Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Familiens båt heter Aquarius. Jeg har lenge hatt lyst til å omdøpe den til Aquarium. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 (redigert) Vår heter nå Gorine III. Bakgrunn for navnet ligger her: http://www.gorine.priv.no Redigert 12.Juli.2011 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Petter Solheim Svart 28.Juli.2011 Del på Facebook Svart 28.Juli.2011 Jesper er namnet;) Sitér dette innlegget Link to post
hellerviking Svart 29.Juli.2011 Del på Facebook Svart 29.Juli.2011 Kom over disse to på en reise i middelhavet : Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 29.Juli.2011 Del på Facebook Svart 29.Juli.2011 Regner med at dette er en snekke? derfor foreslår jeg: God Tid Et klassisk og pent navn på en slik båt. mvh Jon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.