Astor Svart 29.September.2010 Link til dette innlegget Svart 29.September.2010 Setter flagg når jeg står opp (kl 8 eller senere), haler det kl 21 (tidligere om jeg skal på land før). Undervegs i sjøen er flagget (og evt høflighetsflagg) oppe. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mouche Svart 29.September.2010 Link til dette innlegget Svart 29.September.2010 Ja, vanskeligere er det ikke noe også det selverklærte "båtfolket" (hva enn de mener med denne selvdefinerte hedersbetegnelse!) burde kunne klare? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sun Flyer Svart 29.September.2010 Link til dette innlegget Svart 29.September.2010 Har ikke fått svar på denne. At det i noen land var ulovlig å fire flagget. Var det intet land i Europa? Tror ikke man skal ta ned flagget i russland f.eks. Det er jo et naboland. Kan jo spørre Trond når han kommer tilbake fra turen med rxII. Er rimelig sikker på at man får besøk av myndigheter hvis man ligger uten flagg i land som portugal, kroatia, marocco mm.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.September.2010 Link til dette innlegget Svart 29.September.2010 Glemmer stadig det derre flagget. Enten ligger det sammenrullet på ac i flere dager, eller så henger det kanskje ute i flere dager. Men eg ser at min manglende respekt for flagget, gjer at eg skal klippe det om til vimpel, då er vel ingen slusk om eg glemmer det ute ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
alma Svart 29.September.2010 Link til dette innlegget Svart 29.September.2010 Siden spørsmålet var hvordan jeg synes at flaggingen av fritidsbåten min bør praktiseres, så synes jeg flagget bør heises når man går ombord. Eventuelt når ferien begynner å senkes etter turen eller ferien. Kunne det være en ide å la flagget følge hovedstrømbryterene??? I praksis prøver jeg å følge med alle andre, for ikke å provosere enkelkte fanatikere. Legger selvfølgelig bort alt som heter klokke når jeg går ombord så det med klokka 21 taes ikke så tungt. Er det regn får selfølgelig flagget henge i fred hele natta. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 30.September.2010 Link til dette innlegget Svart 30.September.2010 Tror ikke man skal ta ned flagget i russland f.eks. [...] Er rimelig sikker på at man får besøk av myndigheter hvis man ligger uten flagg i land som portugal, kroatia, marocco mm.. Tror du er på tynn is her Sun Flyer. Kjenner relativt godt til reglene i Kroatia, og det er ikke noe påbud om flagging (foruten karanteneflagget ved ankomst). Men at alle ligger med flagget oppe så lenge båten er bemannet (også om natten) er en annen sak. Sjekket noonsite.com og de skriver heller ingenting i denne retning m.h.t russland og marokko. For Portugal skriver de at man skal bruke flagg Finally you must have an Ensign (the national maritime flag of your boat's country of registration). In addition, if your boat is not Portuguese registered, a Portuguese courtesy ensign. Som en kommentar til flaggmulla'ene hjemme i Norge kan det nevnes hva de skriver om Norge: Flag etiquette: The courtesy flag must be flown from sunrise to sunset only, but not before 0800 and not after 2100. It is considered very discourteous to leave the flag flying after sunset. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.