Jump to content

Hvordan bør flaggingen på ferietur praktiseres?

Fanafjord

Flagging på ferietur: Tradisjonell eller Internasjonal?  

117 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Har ikke fått svar på denne. At det i noen land var ulovlig å fire flagget. Var det intet land i Europa?

Tror ikke man skal ta ned flagget i russland f.eks. Det er jo et naboland. Kan jo spørre Trond når han kommer tilbake fra turen med rxII. Er rimelig sikker på at man får besøk av myndigheter hvis man ligger uten flagg i land som portugal, kroatia, marocco mm..

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Siden spørsmålet var hvordan jeg synes at flaggingen av fritidsbåten min bør praktiseres, så synes jeg flagget bør heises når man går ombord. Eventuelt når ferien begynner å senkes etter turen eller ferien. Kunne det være en ide å la flagget følge hovedstrømbryterene???

I praksis prøver jeg å følge med alle andre, for ikke å provosere enkelkte fanatikere. Legger selvfølgelig bort alt som heter klokke når jeg går ombord så det med klokka 21 taes ikke så tungt. Er det regn får selfølgelig flagget henge i fred hele natta.

Tror ikke man skal ta ned flagget i russland f.eks. [...] Er rimelig sikker på at man får besøk av myndigheter hvis man ligger uten flagg i land som portugal, kroatia, marocco mm..

Tror du er på tynn is her Sun Flyer. Kjenner relativt godt til reglene i Kroatia, og det er ikke noe påbud om flagging (foruten karanteneflagget ved ankomst). Men at alle ligger med flagget oppe så lenge båten er bemannet (også om natten) er en annen sak. Sjekket noonsite.com og de skriver heller ingenting i denne retning m.h.t russland og marokko. For Portugal skriver de at man skal bruke flagg

Finally you must have an Ensign (the national maritime flag of your boat's country of registration). In addition, if your boat is not Portuguese registered, a Portuguese courtesy ensign.

Som en kommentar til flaggmulla'ene hjemme i Norge kan det nevnes hva de skriver om Norge:

Flag etiquette: The courtesy flag must be flown from sunrise to sunset only, but not before 0800 and not after 2100. It is considered very discourteous to leave the flag flying after sunset.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...