Eureka Startet 29.September.2010 Del på Facebook Startet 29.September.2010 En kjenning har kjøpt seg seilbåt på 37 fot, førstegangsseiler. Han og to karer er i skrivende stund underveis på henteturen fra Fredrikstad til Stavanger og ligger i kveld i Søgne. I disse dager, med fint høstvær, må det være en drømmestart som ny seilbåteier! Snakket nettopp med gutta og turen så langt har gått bra. Tenke i den forbindelse på å tipse han om dugandes seilbåtlitteratur, som dekker både selve seilingen, fortøyning, ankring, navigering etc etc. Har dere noen tips og erfaringer om bøker som duger? er det en seilers bibel? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 30.September.2010 Del på Facebook Svart 30.September.2010 Seiling er en omfattende bok. Seil og riggtrim er også en grei bok Sitér dette innlegget Link to post
oda78 Svart 30.September.2010 Del på Facebook Svart 30.September.2010 Det ligger mye bra bøker på nautiskhandel.no Ellers er bøkene ovenfor bra tips. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 30.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2010 Fine greier. Nå er de på vei ut fra Mandal og seiler frem til Stavanger i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Trond mjøs Svart 30.September.2010 Del på Facebook Svart 30.September.2010 Kan jeg og få anbefale Jarle Andhøys bøker om berserk reisene? Spesielt den første boken. Det er noe av det mest inspirerende lesestoffet jeg har hatt glede av å lese. To tomler opp!! Trond Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 30.September.2010 Del på Facebook Svart 30.September.2010 "Gleden ved å seile" av Tage Voss vist denne fortsatt finnes i handelen. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Trond mjøs Svart 30.September.2010 Del på Facebook Svart 30.September.2010 "Gleden ved å seile" av Tage Voss vist denne fortsatt finnes i handelen. Jeg prøvde å lese denne boken. Fant den tunglest, kjedelig og veldig subjektiv. Men det er jo min subjektive mening da Trond Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 1.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2010 Nå ligger nevnte båt til kai i Fjekkefjord tror jeg. En ting har de fått med seg på reisen, vurdering av vind og vær. Medlinger om 20 ms sør/sørøst retning og bølger på 4-6 meter. Takk for tips. Bare å fylle på med flere tips. Sitér dette innlegget Link to post
spant Svart 1.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2010 Ei bok som dekker generelt sjømannsskap er Illustrert Sjømannskap av Ivar Dedekam, som også har skrevet Illustrert Navigasjon og (den allerede nevnte) Illustrert Seil- og Riggtrim. Vil ellers anbefale Nautisk Forlag som stedet å finne bøker om alt som har med båt å gjøre, det er Nordens største maritime bokhandel. Til inspirasjon for lengre turer er =94&SubTreeArray[]=25159&SubTreeArray[]=23271"]Jimmy Cornell guruen. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 1.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2010 Fant den tunglest, kjedelig og veldig subjektiv. Men det er jo min subjektive mening da Kommer jo litt an på hvilke språk en leser den på. Ett kapittel hver kveld og med litt ettertanke så er denne bra Muligens en bør ha litt bakgrunn i seilingens kunst for å forstå innholdet og hva dette handler om. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.