Jump to content

Kalesje skrue røsket ut, hvordan få feste i plasten igjen?

Luco

Recommended Posts

Fra utsiden dytter du et tynt tau inn i hullet. Se om du kan se tauet kommer inn under dørken....

Lag en liten trekloss av feks. kryssfiner. Bor et hull i midten av klossen der du fester tauet. Legg på rikelig med lim på klossen og dra den opp til hullet med tauet utenfra. La denne lime seg fast, og du har et godt anlegg for en ny skrue til kalesje knappen.

sailorBoy

Kreativ løsning med den treklossen :) hehe.. Bruk tec7 du, hvit på farge. Rengjør med aceton. Fyll opp hullet og la det tyte litt ut rundt skruen når du setter den inn. Ikke ta skruen/ kalesjefestet i bruk på noen dager. Da sitter det som støpt. Dette er en løsning vi har diskutert her på PB tidligere. Enkelt og holder langt bedre enn andre løsninger. Har gjort det selv.

Det som tøt ut når du setter inn skruen, kan du tørke bort...

Redigert av Eureka (see edit history)

Etter hvert når jeg får slike hull som blir for store, så popper jeg inn blindmuttere og bruker maskinskruer.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hvis hullet ikke er for stort er den enkleste løsningen å sette inn en passende plastikkplugg (av typen som vanligvis brukes til betong/mur). Dette forutsetter en viss tykkelse på plasten der skruen skal sitte. Da blir det trangt nok i massevis til at kalesjeskruer sitter som støpt i hvert fall. Jeg har hatt suksess med denne løsningen flere ganger. Men er hullet for stort til en plugg som passer kalesjeskruer, er nok glassfibersparkel den mest nærliggende løsningen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...