Mossekråke Startet 1.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 1.Oktober.2010 Hei Har en 10 år gammel båt med 2 stk Volvo Penta Kad 44 som har gått ca 400 timer. Vurderer og bytte motorfester pga rust. Er det noen på forumet som har noe formening om hvor lang levetid slike motorfester har? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 1.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2010 Etter 14 år og ca. 5 000 timar så oppdaga eg at ein av labbane på ein av våre Yanmar 2GM20F var gåen. Den andre var litt rusta. Eg tok av denne, børsta den med stålbørsta, pussa den med sandpapir og spraya den med zinkgrunning og maling. No er vel dine grønnjævlar vesentleg større enn våre søte små 18-hestarar men eg vil tru det er gummien som gir seg først. Kanskje det same vil funka på dine motorar? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Mossekråke Svart 1.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2010 Det er vel kanskje riktig, at det holder og ta rusten, men trodde kanskje at gummien ville bli mindre fleksibel etter 10 år. Regner med at det er en fordel at de skiftes før de ryker helt. Ingen andre her som har noe erfaring med hvor lenge slike fester holder? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2010 Jeg skiftet mine for 3 år siden. De var i og for seg hele, men gummien var hard og gjengene på den store bolten var mer eller mindre skadet av rust. De hadde da vært i bruk i 29 år, og kunne nok ha fungert ennå en stund. Men siden jeg skulle skifte motor likevel vsr det like godt å sette den på nye labber. Dine 10 år gamle labber er knapt nok innkjørt, etter mitt syn. Med mindre gummien er begynt å smuldre eller har sluppet taket i metalldelene ville jeg bare latt dem være. Det finnes plenty av andre ting å bruke pengene på når man har båt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mossekråke Svart 3.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2010 Det er riktig, har nettopp plukket ut drivenheten til autopiloten. Den ser ut til og ha tatt kvelden, og det er vel fort en 15 båtpenger.Skal levere den til Belamarin i morgen, så får jeg håpen den lar seg reparere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.