oda78 Startet 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2010 Hei Har skiftet bryteblokker og clutcher og sliter med å få opp taklistene i byssa. Skruene får ikke feste i de gamle skruehullene og jeg kan ikke gå opp noe mer i lengde på skruene. Om jeg går for tykkere skruer sprekker listene. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Hei, Fyll med epoxy og bor opp nye hull Sitér dette innlegget Link to post
oda78 Svart 1.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Takk. Det skal jeg teste. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 (redigert) Hvis det er trelister og treskruer, kan du også blande en tykk grøt av trelim og møle(sagspon)og sparkle igjen hullene. Da kan du skru inn skruene igjen uten å forborre slik du må med epoxy. Litt mindre drastisk men holder godt nok til enkle ting. OPPS... så nå det var snakk om glassfibertak, da ville jeg gått for epoxy som foreslått over, tenkte primært på trelister og trebjelker. Redigert 1.Oktober.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Ask Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Du kan òg gå for tjukkare skruar og bora større hol i listene. Der kreftene ikkje er for store så har eg fylt skruehol med fyrstikker dyppa i lim. Det har virka bra i vår båt. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Hei, Fyll med epoxy og bor opp nye hull Husk å bruke fortykknings middel i epoxyen, så holder den seg i hullet til den er tørr. Pensl litt ufortynnet epoxy i hullet først, så stapper du inn den med tykkemiddel i, den skal være så tykk at den henger i huller som er opp ned. Husk å bruke hansker, dette er ikke sælig sunt i lengden. Ta gjerne på deg flere par uten på hver andre, så er det bare å ta av et par når det er så klissete at du ikke kan jobbe med de. Buk tynne latex hansker. Sitér dette innlegget Link to post
oda78 Svart 1.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Takk, takk. Ser ut som det blir epoxy gitt. Litt styrete siden det er i taket, men om det blandet tykt nok bør det vel gå.. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Bland til konsistens som peanøttsmør, da henger det Vær oppmerksom på at "potlife" blir kortere når du blander inn mye fyllstoff, så ikke legg kaffepausa di inn mellom blanding og sparkling, for å si det sånn Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
ebonita Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Ingen som har erfarenheter av blindmuttrar eller vad dom heter? Oftast av aluminium. Ungefär som popnitar med gängad insida. Dras i med en speciell 'popnittång'. Skulle väl helst varit i rostfritt (finns) men dom är visst svåra att dra i. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Sorry, ser att denna möjlighet har blivit nämnd och diskuterad i Kalesje-tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 1.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2010 Hempel Epoksy Filler er utmerket til dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.