Polarn Startet 2.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 2.Oktober.2010 Lurer på om det finens noen middel som ikke skader bunnstoffet men fjerner alger,rur og slim? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
badkruka Svart 2.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2010 Saltsyre. Finnes på farvehandel eller apotek. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 2.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2010 Er det slik at saltsyre er skånsomt mot bunnstoffet? Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 2.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2010 høytrykkspyler og vann. Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 2.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2010 Ja, men det forutsetter at det spyles med en gang etter opptak. Hvis trådstarter ikke har gjort dette må ofte saltsyre til, men jeg er usikker på hvor skånsomt dette er mot bunnstoffet. Men det skader ikke å stoffe litt heller, noe jeg selv gjør hver vår uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 2.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Oktober.2010 Trådstarter hadde dessverre ikke denne muligheten da båten ble tatt opp av kranbil. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Whistler Svart 2.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2010 Saltsyre er fint til fjerning av rur og mot misfarging av hvit gelcoat. Alger og slim har det minimal effekt på. Jeg pleier å ta vannlinja med syre for å fjerne de få rurene som har forvillet seg dit, samt for å fjerne den gulbrune fargen. Bunnstoffet SER like fint ut etterpå. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
free Svart 2.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2010 Om ikke høytrykksspyling funker så er det skrape som gjelder, tror ikke du bør bekymre deg for å skade bunnstoffet for gror det så må du jo på med nytt uansett. Saltsyre er allerede nevnt å funker bra på drev og møkkarand men å bruke dette på bunnstoffet høres helt banalt ut. alltid kjekt å ha ei skrape med avrundede hjørner til småtteri. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 2.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2010 Er det ikke slik at saltsyre reagerer med kobberet? og om syren bruker opp kobberet, så må en jo ha på mer kobber for å ha anti-gro effekt. Men husker ikke helt fra fysikken...men saltsyre og sink mener jeg å huske gav hydrogen + ett stoff til... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.