Polarn Startet 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2010 (redigert) Hvordan får man av undervannshuset på en Tohatsu 25 hk 1992 modell? Henger igjen i en stang som ser ut til å gå til gearhendelen. Redigert 2.Oktober.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
alphaman Svart 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 stanga er gjerne skjøtet under motor dekselet,så det er bare og dele den Sitér dette innlegget Link to post
jadal Svart 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 På min Tohatsu 120hk må jeg sette den i gir så kommer det en skjøt opp av undervannshuset. Bare å dore ut en tein der. Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Polarn Svart 2.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 Ser det er en skjøt der, får seom jeg får det av. Ser at samme stang kommer opp bak forgasseren. Det er ikke den som skal hektes av? i så fall, ser det ut til at det kan bli klønette å få den stanga på igjen. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 2.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 Fikk av undervannshuset til slutt. MEN. En eller annen idiot har ikke brukt rustfrie skruer på impellerhuset. Resulterte at 3 av 4 skruer knakk. Har holdt på i hele kveld med å få av de 3 resterende. 2 av de gikk greit men den siste knakk selfølgelig helt nede. Måtte borre opp nytt hull, men det ble noe skjeft. Hvor viktig er det å få impellerhuset dønn tett? Evt, kan jeg bruke smørepakning? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Lars K Svart 2.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2010 Har vært borti samme problemet. Veldig viktig å få impellerhuset helt tett ja,ellers vil den ikke pumpe vann. En mulighet er å borre vekk det som er igjen av skruen og sveise igjen hullet,for å så borre og gjenge opp på nytt. En annen er å gå opp en dimensjon,feks fra 6mm til 8mm skruer. Huset skal som regel ned på styretapper,så du kan borre imellom det for å treffe riktig. Det er ikke lett å borre i et skeivt hull,det beste er egentlig å få spent fast både undervannshus og bormaskin. Borr sakte og bruk rikelig med smøremiddel. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 3.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Hva slags metall er det impellerhuset står på? å sveise igjen huset er en mulighet. Om ikke får jeg prøve som du sier å spenne fast både drill og undervannshus. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Lars K Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Er nok aluminium der huset sitter. Når jeg har gjort dette,startet jeg med 3mm bor for å treffe mest mulig midt i skruen. Har du først fått boret ett hull med det,er det lettere å borre ut resten med 6 mm som det pleier å sitte der. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 3.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Takket være Droll blir det kjøp av det her. Kommer da til å borre opp hullet. Sette nedi orginalbolten og bruke den loddepinnen. Resultatet skal da bli bedre enn nytt. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Lars K Svart 3.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2010 Høres ut som en bra plan :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.