Jump to content

Hvordan får man av undervannshuset på en Tohatsu 25 hk 1992 modell

Polarn

Recommended Posts

Ser det er en skjøt der, får seom jeg får det av. Ser at samme stang kommer opp bak forgasseren. Det er ikke den som skal hektes av? i så fall, ser det ut til at det kan bli klønette å få den stanga på igjen.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Fikk av undervannshuset til slutt. MEN. En eller annen idiot har ikke brukt rustfrie skruer på impellerhuset. Resulterte at 3 av 4 skruer knakk. Har holdt på i hele kveld med å få av de 3 resterende. 2 av de gikk greit men den siste knakk selfølgelig helt nede. Måtte borre opp nytt hull, men det ble noe skjeft. Hvor viktig er det å få impellerhuset dønn tett? Evt, kan jeg bruke smørepakning?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Har vært borti samme problemet. Veldig viktig å få impellerhuset helt tett ja,ellers vil den ikke pumpe vann.

En mulighet er å borre vekk det som er igjen av skruen og sveise igjen hullet,for å så borre og gjenge opp på nytt.

En annen er å gå opp en dimensjon,feks fra 6mm til 8mm skruer. Huset skal som regel ned på styretapper,så du kan borre imellom det for å treffe riktig. Det er ikke lett å borre i et skeivt hull,det beste er egentlig å få spent fast både undervannshus og bormaskin. Borr sakte og bruk rikelig med smøremiddel. :wink:

Hva slags metall er det impellerhuset står på? å sveise igjen huset er en mulighet. Om ikke får jeg prøve som du sier å spenne fast både drill og undervannshus.

Takket være Droll blir det kjøp av det her. Kommer da til å borre opp hullet. Sette nedi orginalbolten og bruke den loddepinnen. Resultatet skal da bli bedre enn nytt.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...