Jump to content

Bravo2 x drev som siger ned

jallis b

Recommended Posts

Du har nok rett. Det er sannsynligvis innvendig lekasje i pumpen dersom du ikke kan finne lekasje andre steder.

Det kan være o-ringer, ventiler eller tetningen som trenger å skiftes, disse kan kjøpes løse.

Selve pumpen kaller Mercruiser for en adapter av en eller annen grunn, denne kan ikke repareres dersom lekkasjen er innvendig i adapteren.

Legger ved en tegning av pumpen innvendig.

bravopumpe.jpg

Edit: Vær klar over at dette er spesielt å skru på, og ventilene har for eksempel spesielle høyder satt fra fabrikk som ikke må endres osv.

Redigert av adeneo (see edit history)

Feilen er i 99% av tilfellene innvendig i adpateren, og det enkleste og sannsynligvis billigste er å skifte hele pumpen, det er derfor mercruiser anbefaler dette, da det ikke er mulig å reparere adapteren. Det er mulig å skifte adapteren, men de fleste forhandlere kan ikke skaffe denne, og det er en del ting å passe på ved skifting av denne, det er ikke en enkel jobb.

Prisen du oppgir var da ukristelig, jeg tror jeg har en helt ny pumpe liggende ett eller annet sted, men jeg må vite akkurat hvilket drev du har for å sjekke om noen av de jeg har passer på ditt drev, send meg en IM dersom det skulle være interessant, med årsmodell og helst serienummer på drevet.

Er litt ny ang, bruk av im. Men er inntresert i pumpen. Drevet er 2005 mod bravo 2 diesel x. Prisen fikk jeg fra forhandler men ser på finn at de er dyr.Forhandler sa mye det samme som du sier( Bare å bytte hele pumpen).

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=24317129

http://www.eurofritid.no/?pageID=343&ItemID=8155

Redigert av jallis b (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...