Hansi Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Om man kan forhåndsbetille vil det jo ikke være det samme som at noen blir ekskludert. Nei, men her som i mange andre tråder er det en del personer som maler fanden på veggen for ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Jeg skjønner ikke dette problemet. Når jeg finner en plass hvor det star reservert (og det ikke finnes andre (tilfredsstillende) muligheter for meg - så fortøyer jeg der, går på kontoret og spør om de vet når "han" kommer. det gjør de som regel (alltid). Så passer jeg på å være ombord på det tidspunktet - kaster loss og legger meg utenfor. En gang har vedkommende sagt at det kommer en til. Han fikk mobilnummeret mitt og jeg gikk og tok en øl. Han riingte - problemet løst, med meg på utsiden - end of story. Men dette var Horten og der ligger det bare kloke mennesker. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Jeg evner ikke helt å se problemet. Om man kan forhåndsbetille vil det jo ikke være det samme som at noen blir ekskludert. De som ikke har forhåndsbestilt vil bli ekskludert Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Det står vel fremdeles den enkelte fritt å forhåndsbestille, samtidig får man vite om det er fullt eller ikke. Er man for sent ute så er man for sent ute. Sånn er det bare. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Mouche Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Jeg tror (eller frykter) at det er en trend på gang som går i retning av mer og mer forhåndsbestilling i populære gjestehavner i høysesongen (juli). Jeg tror ikke det av den enkle grunn at det blir alt for dyrt! De som ikke har forhåndsbestilt vil bli ekskludert Nei, men de blir avvist hvis det er fullt, ellers ikke, og det ville vel skje også uten forhåndsbestilling siden fullt er fullt eller? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
bliss X Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Ja det høres fint ut. Skal du på tur i juli så må du bestille i mars hvis du skal få plass, og plassen må betales minst tre uker i forveien. Prisnivået blir selvsagt mye høyere enn i dag for det er langt fra gratis å drive dette. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 (redigert) Ønsker en å sikre seg en plass, vel så må en betale det en koster og bestille på forhånd... slik er det alltid... Når jeg tar fly, så må jeg bestille meg en plass om jeg skal være sikker, samme med hotell, leiebil, parkering av bil, billetter til konserter, plass på ferge osv.. skal jeg ha plass til båten i opplag så må jeg bestille det om jeg skal være sikker, skal jeg ha en sikker plass til båten i en båthavn så må jeg bestille det... Jeg kan selvsagt velge å ikke bestille, og bare møte opp i håp om at det er leding plass, men kan risikere at det ikke er det... og dermed blir avvist.. Noen synes det er greit å ha alt på stell, mens andre ikke... slik er det bare Redigert 4.Oktober.2010 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
TICORA Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Dette er en topp mulighet for oss med små barn som trenger litt forusigbarhet i båtlivet . De som ikke liker det behøver jo ganske enkelt ikke benytte det. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Har du hørt om noe som heter vær, Sydvesten? Det hender faktisk en ytterst sjelden gang når man er på sjøen at været styrer hvor man havner, og hvor lenge man blir, men det har selvsagt ikke du opplevd forstår jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 De som ikke liker det behøver jo ganske enkelt ikke benytte det. Er enig der, men de så gretne om de kommer før deg til havnen, og ikke får plass siden du har bestilt en plass... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
TICORA Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Er enig der, men de så gretne om de kommer før deg til havnen, og ikke får plass siden du har bestilt en plass... Da bestiller de vel neste gang tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Vær ikke så sikker på det, dette er prinsippryttere av ypperste merke... De bestiller ikke noe av prinsipp.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
TICORA Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Prinsippryttere i båt? Aldri hørt om det..i hvert fall ikke her på BP Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Skal du på tur i juli så må du bestille i mars hvis du skal få plass, og plassen må betales minst tre uker i forveien. Jeg bestilte dagen før, og det kostet 10% ekstra. Jeg har ikke krystallkule, så sliter med å se hvordan det blir i framtida Jeg tipper det går bra Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Ifjor seilte vi fra Sæby i DK med kurs Måseskjær fyr SV. Når vi kom dit mange timer etterpå var det fullt på Kjørringøn, fullt på Gullholmen,Fiskebeckkil,Lysekil. Ringte store/lille kornøen fult. Ringte Bohus Malmøen, 1 5m plass ledig ellers fult. Bestilte den. Etter det har jeg altid tlf nummre til poppis havner. Veldig greit og vite at du har en plass å komme til. Nå kan vi bruke dagen på sjøen, og fortsatt vite at vi har en plass. Bare fordeler synes jeg. Blir nok økt også tenker jeg. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Eureka Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Sett at man ligger i ei gjestehavn med båser i 5 dager, for eksempel Kristiansand, og man ha lyst til å ta en dagstur til Mandal, eller ut i skjergården, og returnere på kveld, får man da holde av plassen man har hatt? hvilken praksis er det rundt dette? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Når man bestiller, får man da vite hva slags plass man får? I Hunnebostrand er det innerst i kroken med eget anker. Selv foretrekker jeg å finne meg en plass med akterfortøyning i bøye eller line der. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sydvesten Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 Ifjor seilte vi fra Sæby i DK med kurs Måseskjær fyr SV. Når vi kom dit mange timer etterpå var det fullt på Kjørringøn, fullt på Gullholmen,Fiskebeckkil,Lysekil. Bare fordeler synes jeg. Blir nok økt også tenker jeg. Vi opplevde det samme da vi ankom Kjäringön fra Skagen en kveld for for en et par år siden, samme på Gullholmen.. fullt over hele fjøla.. Vi valgte en avstikker "från E fyran" og ruslet et par nm østover fra Gullholmen og fant en halvfull havn Orust, hvor vi ble et par dager.. Der var det også et lite svensk seilbåtverft som vi besøkte.. Trivelig lite sted med både restaurant med god sjømat, bakeri som også sørget for at også ungene fikk fersk brød til frokost, og ikke bare fruen som alltid for hjemmebakt morgenbrød. Så min erfaring er at så lenge er ikke er redd for være en avviker og stikke unne "the main strem" på svenskekysten så finner en mange fine havner noe få nm unna leden... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.