Jump to content

Ønsker synspunkter på bytte av liten diesel motor


KEO

Recommended Posts

Det er ser ut til at den gamle Bukh'en på 8 hester har fått dødsdommen. Motoren har dårlig kompresjon og det vil koste 15-20k å sette den istand, og da vil motoren fortsatt være 20 år og saltvannskjølt.

 

Lurer på å sette inn noe nytt. Det billigste jeg har sett hittil er en Nanni på 10 eller 14 hester. Er det noen som har erfaring med disse motorene? Er det bedre å kjøpe en annen motor? Motoren skal sitte i en 27 fots seilbåt.

 

Båten kostet 110k når jeg kjøpte den og få satt inn en nye vil komme på rundt 50-60k. Alternativet er å sette på en utenbordmotor å selge hele greia.

 

Jeg tror ikke jeg selv har verken tid eller god nok greie på dette til å sette inn motoren selv. Er det noen som vet om noen som gjør dette i omerådet mellom Moss og Fredrikstad?

 

Er det noen som har sysnpunkter på dette?

Link to post
Share on other sites

...Er det noen som vet om noen som gjør dette i omerådet mellom Moss og Fredrikstad?...

Et innlegg på Batmagasinets hjemmeside sier at Nanni har forhandlere "...langs kysten fra Svolvær i nord til Fredrikstad i øst...". Foreslår du kontakter importøren og spør om forhandlere i ditt nærområde. Link til importør er:  http://www.nogva.no/Produkter/Nanni/nanni.html

 

Og link til innlegget i Batmagasinet er:

http://www.batmagasinet.no/baatweb/webdisk...15?OpenDocument

 

 

Ronald.

Link to post
Share on other sites

Nanni er basert på japanske Kubota som jeg har hørt veldig mye bra om.

 

Beta motorene er også basert på Kubota(Japansk leverandør som er en av verdens største på små traktorer ol.)

 

Sole er basert på Mitsubishi motorer, også "småtraktor" motorer.

 

Selv har jeg en Vetus-Mitsubishi som jeg er fantastisk fornøyd med etter en sesong.

 

Dette er min mening: Mye heller de ovenfor nevnte mariniserte "Japanerne" enn VP produsert av Perkins i England. Kanskje like godt som Yanmar. Og de er betydelig billigere.

 

mvh

 

Barsk II :flag::headbang:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...