Verrie Startet 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2010 var ute med en Polar 29 forleden. Denne kobler fint inn i gir, fremover såvel som bakover. Dersom man ligger i sakte fart, øker gasspådrag noe, kommer der noe vibrasjoner i aksling som gir seg etter litt. Dette også dersom man tusler på tomgang og har hurtigere akselerasjon. Jeg mistenkte først dempeplater i gearkasse, men skulle vel strengt tatt ikke hatt problemfri innkobling i gear? (ingen ulyder å høre da). Ved normal gange, og i de tilfeller hvor der har vært sterk vibrasjon hvor denne har gitt seg, er der ingen antydning til vibrasjon/støy. Dette vibrasjonsproblemet har vært der de siste par år. Båten er en Polar 29. Husker ikke årgang, ei heller gearkasse, dette sjekkes senere. Båten skal opp til fredag, og tenkte jeg skulle undersøke og eventuelt avdekke feilen før opptak. I opplag vil jeg tro det er hensiktsmessig og ta ut aksling, for kontroll av kile i aksling, om denne er der eller ikke. Noen som har forslag til hva dette kan være? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Skudd i blinde: romslig`(slitt) stevnlager? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Helge Nidelv 24 Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 (redigert) Enig med sistnevnte. Akselen i snekka mi vibrerte noe helt utrolig ved 2000 omdreininger. Merket ikke noe til dette under eller over 2000 omdreininger. Jeg skiftet stevnelageeret og båten er ikke til å kjenne igjen Redigert 4.Oktober.2010 av Helge Nidelv 24 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hjjensen Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 (redigert) Jeg har det motsatte problemet, jeg får vibrasjoner når jeg har kjørt en stund i marsjfart å reduserer turtallet og skifter for å bakke, når jeg får litt turtall bakover gir det seg. Har en VP TMD 30 med fast aksling.Marsjfart på båten er 14-15 knop. Ved korte turer eller turer der jeg kun går i 5-7 knops fart merker jeg ingen ting. Tips til feilsøking mottas med takk.. Redigert 4.Oktober.2010 av hjjensen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 4.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2010 Start med motorlabber, deretter demperplate, gir, klemflens, aksel, pakkboks, hylserør, stevnlager, propell. Eller du kan starte akterut i motsatt rekkefølge. Sitér dette innlegget Link to post
Geirebass Svart 5.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2021 Hei. Nå er dette en gammel tråd men har du funnet ut av noe ? Har samme problem selv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.