Sturee Startet 4.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 4.Oktober.2010 Noen som har tips til hvodan jeg kan fjerne rust i røret til styrekabel i motorbraketten? er masse rust der, har smurt med 6-66 (smøring, rustfjerning for marine) men kommer ikke til så jeg får bort rustet, holder det f.eks å stappe en styrekabel igjennom, så går alt ut? Mvh NT Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 4.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2010 Jeg har brukt et mur-bor med litt lengde på og batteridrill,da det var det jeg hadde for hånden. Klin kabelen godt inn med marinefett når du monterer sammen, og sjekk at tetningen/o-ringen er bra der kabelen kommer ut av braketten.(Fettet skal ikke følge med ut når du svinger) Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 5.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 Jeg hadde en kabel som var rusta skikkelig fast. Gikk på med masser av CRC og til slutt fikk jeg kabelen løs. Jeg tok hele kabelen ut og dro igjennom hylsa med ei fille dynka i CRC, deretter tredde jeg kabelen inn igjen og fylte hylsstrømpa så godt jeg kunne med fett... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Sturee Svart 5.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 (redigert) Takk for gode tips:) Bruker CRC 6-66 Redigert 5.Oktober.2010 av NT503 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
buckley Svart 6.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2010 mener jeg har hørt rykter om at det er effektivt å legge hele kabelen i diesel for å få den løs.. Sitér dette innlegget Hjemhavn: Krokstadfjorden, Rygge. Nidelv 24 & MD21B teknisk info blogg. Link to post
John N Svart 6.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2010 Jeg har brukt stålull. Laget en pløse av det som jeg har skjøvet fram og tilbake inni rørert ved hjelp av metalrør med noe mindre dimensjon enn røret til styrekabelen. Deretter smurt rikelig med fett. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 6.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2010 (redigert) Kabelen sitter ikke fast, det er bare masse rust der. Redigert 6.Oktober.2010 av NT503 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 6.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2010 Kan du ikke skylle igjennom med slik rustmelk ? Det omdanner rusta til jern kjemisk, og stopper videre rust. Men du må først få vekk fett og olje. Kanskje skylle igjennom med noe lurium først. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Sturee Svart 6.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2010 Har fått løsna all rusta nå, noen tips hvordan jeg kan få alt ut, og et middel som gjør at det ikke ruster helt igjen med en gang? Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 6.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2010 Pussesettet til hagla passer fint :) Hvis du ikke har hagle så er det kansje flaskebørste eller noe lignende som funker. Sitér dette innlegget Link to post
Rosseboe Svart 9.Mai.2011 Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 Hallo, har en Sea Ray med to Mercruisere. Etter at båten ble sunket av en mildere beruset person har vi jobbet non stop de siste seks ukene med å få den tilbake i "live". Hun er nå atter en gang(bedre enn før) klar for testing men fant naturligvis ut da vi skulle fra Kai at styringen var helt låst.... Har hatt av wire etc samt gått over servo. Jeg får imidlertid ikke hylsen på enden(motorsiden) til å løsne, selv etter ett par dager med mye slit. Noen forslag ? R Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 9.Mai.2011 Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 Penetrerende olje (CRC e.l.).... masse, lenge. Spray på, vent, spray på, vent, osv. I tillegg, dersom det er mulig, kan du forsøke å varme opp hylsa slik at den ekspanderer samtidig som du trekker og/eller vrir på wire... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.