Jump to content

Ny mast til Markus Ingebretsen på langtur med Ulka, kronerulling.

Trond mjøs

Recommended Posts

Er det på facebook alt foregår? Litt lite oppdateringer her synes jeg.

Han har ikke nett på båten i Las Palmas, og denne innsamlingsaksjonen foregår både via Seilmagasinet, her og på Facebook. Jeg skal forsøke å poste mer info om hva som skjer her.

Så langt kr 5500,- melder han, vet ikke om dette er bare fra Paypal, eller om han har sjekket bankkontoen sin....

Skal komme med oppdateringer her når jeg vet mer...

Paypal:

https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=E5EFN6G3M6RVN

Bankkto:

Det er som følger: 3060 19 85183 - eller

for *kopier&lim inn* i nettbanken: 30601985183

..og det virker som det hjelper med denne aksjonen, også på hans motivasjon, - han er nok snart under seil igjen -så nå venter vi bare på spennende blogginnlegg :-)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Har ikke fulgt med så veldig godt på denne tråden men tror jeg har fått essensen.. reparasjon ca 30 tusen innsamlet rundt 5-10 tusen.

Det er jo forbanna synd om han må avbryte, jeg kjenner ikke til MR Ingebretsen, men om han er en ærlig kar , skulle det vel ikke være noe problem med et rentefritt lån av noe slag eller noe... sikkert kanskje et firma som kunne sponset mot reklame i et seil eller noe. Kommer dette på tv er det jo stor reklameverdi. Evt om noen gikk i sammen f.eks 5-10 stk og ga et rentefritt lån med nedbetaling på ubestemt tid ? Ser jo for meg bokutgivelser og det ene og andre så penger vil jo før eller senere dryppe på kontoen.,...

Jeg kan godt være med på noe sånt om noen tar initiativ. Skulle det gå dritt er jo uansett summen på hver ikke noe å gå til grunne for...

Bare et forslag.

Mvh

Anders Haaby

Sorry for litt darlig oppdateringer, men darlig med nett her.

De prioriterer kun ARC batene her, alle andre ma bort. Hjelper lite om man ikke har motor eller mast..

Ma legge meg pa anker i en bukt her, men om ankere begynner a dregge kan jeg ikke gjore noe. Bare se moloen komme nermere og nermere. Ikke veldig trygt a etterlate en bat her heller, om jeg ma reise hjem til norge

OPPFORDRING TIL AT NOEN SOM HAR MYE PÆNG PÅ BOK OG ELLERS VILLE BRUKT 30K på noe dill, heller går inn, topper utgiftene (nå ca 25k) og sørger for at Markus kommer seg ut av dette!!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Men det kan da ikke være såå viktig å hjelpe en som selvforskyld har havnet i trøbbel , uten økonomisk backup.

For all del , prisverdig satsing av en unggutt ,og prisverdig forsøk på hjelp fra bp.

Må nok si meg enig der.. blir litt som og reise på tur uten bensin på tanken og ikke cash....

Men for all del.. er jo flott hvis man kan reise på tur og få spons på det hele.. Det snakkes jo om både film og bøker her.. så midler burde jo finnes til ei skarve mast..

Jeg ønsker lykke til og håper dere får det til :flag_bp:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Beklager at jeg kommer innom med en liten kommentar.:wink:

Syns det er prisverdig at en del ønsker å hjelpe en ung mann som er kommet i en vanskelig situasjon.

Men om man skal være nøktern - så er det vel kanskje ikke helt trygt og gjennomtenkt det denne unge mann har begitt seg ut på ?

Og - i såfall det er rett - at det ikke er forsvarlig - så pisker man her opp en stemning og holdning til dette - for at man selv skal bli underholdt videre utover høsten ?

med reisebrev fra en som kanskje - jeg sier kansje - ikke helt begriper hva han har utsatt seg selv for ?

Hva om han gjør dette i ren dumdristighet ? Og hva om noe skjer ? En ulykke ?Sponset av BP sine medlemmer ?

Er jeg helt på blåtur - så bakker jeg for fullt - men er likevel undrende---:confused:

Redigert av Nils1 (see edit history)

Beklager at jeg kommer innom med en liten kommentar.:wink:

Syns det er prisverdig at en del ønsker å hjelpe en ung mann som er kommet i en vanskelig situasjon.

Men om man skal være nøktern - så er det vel kanskje ikke helt trygt og gjennomtenkt det denne unge mann har begitt seg ut på ?

Og - i såfall det er rett - at det ikke er forsvarlig - så pisker man her opp en stemning og holdning til dette - for at man selv skal bli underholdt videre utover høsten ?

med reisebrev fra en som kanskje - jeg sier kansje - ikke helt begriper hva han har utsatt seg selv for ?

Hva om han gjør dette i ren dumdristighet ? Og hva om noe skjer ? En ulykke ?Sponset av BP sine medlemmer ?

Er jeg helt på blåtur - så bakker jeg for fullt - men er likevel undrende---:confused:

Føler eg blir nødt til å kommentere nå.. :wink:

Hadde du sagt dette angående mitt prosjekt, så kunne eg ikkje sagt noe som helst på det. Viss du hadde samenlignet mitt og MI. sin planlegging, erfaring og ikke minst utstyr så lurer eg på ka du ville sagt om meg når du sier dette om MI :crazy:..

Skal man vente til man kan alt, har alt og vet alt før man tør å legge ivei med noe, så forblir nok en drøm en drøm. MI har vist større besluttsomhet og pågangsmot enn 90% av norske ungdommer, at masten knakk har lite å gjøre med planlegging og erfaring, listen av langturseilere som har knekt en mast er lang.

Shit happens..

Håper det ordner seg for MI, husk; det er bare i motbakke det går oppover :wink:

Sjølvsagt er det vanskeleg, for ikkje å seie umuleg å planlegge for at masta kanskje brotnar og vert øydelagt.

Men det er likevel noko ein må ta høgde for kan skje. Og då er det som regel berre pengar som er hjelp i. Ein kan reise ut på tur utan noka form for økonomisk tryggleik, men då må ein rekne med at slike hendingar kan punktere turen. Det er vel ytterst få langturseglarar som har planar om å reise rundt heile jorda utan å rekne med minst 30.000 kroner i uventa utgifter. Om ein ikkje kan legge ut ein slik sum i starten av turen, vil ein vel omtrent heilt garantert få økonomiske problem seinare.

Eg ønskjer Markus alt det beste, og håper ting ordnar seg. Men det spørs om det kanskje var litt optimistisk å legge ut på ein så omfattande tur uten pengar i lomma. Eg planlegg også ein slik tur, men eg sparer i fire år før eg reiser. Det er kjedeleg, men eg vil unngå å hamne i ein liknande situasjon.

Uansett, håper det ordnar seg med masta og du får halde fram turen! :flag:

Redigert av Steinsvik (see edit history)

Det er alltid lett å være etterpåklok. Og nå etterpå ser jo alle at de økonomiske marginene var ikke helt god. Men gutten sitter nå i en skvis - selvforskyldt eller ikke. Og jeg syns nå det er bedre å prøve seg på en litt gale prosjekt som en jordomseiling uten penger enn andre dumme ting. Da syns jeg det er greit å prøve å hjelpe til enn å heve pekefingeren. Markus har iallefall min fulle sympati og kommer nok styrket ut av dette uansett.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Nar jeg reiste fra Norge viste jeg jo at det var med en tynn okonomi. Hvis noe skulle felle meg, kom det nok til a bli den. Men jeg er opptatt av a gjore det jeg vill, og nar jeg vill det. Hadde jeg ventet til alt var klart, hadde jeg kanskje hatt kjaereste og midt i en flott karriere, kanskje det da hadde vaert vanskeligere a dra. Kanskje ikke..

Uansett, shit happens. Og na kan jeg ikke gjore annet en a gjore det beste ut av situasjonen. I "vaerste fall" reiser jeg hjem et ars tid og jobber, for jeg drar ut igjen. Det er min mate a gjore det pa, andre gjor det pà sin, kanskje tryggere mate.

Hei Marius.

Som tidlegare langturseglar (som sparar til neste tur) så har du min fulle sympati. Eg synest det står respekt av det du har gjort så langt.

Hugs at dersom Columbus hadde høyrt på mor si så hadde han ikkje oppdaga Amerika....

Det er fint om du fortel oss om reparasjon eller ny mast er innanfor rekkevidde eller ikkje. Dersom det er utsikt til at turen kan fortsetja i år så kan du pårekna eit bidrag frå meg.

Ask

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...