mingebretsen Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Slik det ser ut nå går det nok ikke. Det er kommet inn rundtom 8-9000 (om jeg husker riktig). Helt fantastisk hvordan folk gir penger, virkelig imponert. Men, desverre ikke nok til a fa båten ut på bølgene igjen. Jeg må nok hjem å jobbe for å tjene mer penger før jeg kan fortsette på eventyr. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 (redigert) Markus, hva om du flyr en tur hjem og tar en tiggerunde hos lokalt næringsliv på ditt hjemsted? Vet ikke hvilke summer du trenger for å komme av gårde, men hvis det finnes masteprofil tilgjengelig for å skjøte inn en bit kan det ikke være all verden? Fred Olsen opererer jo en del ferger mellom Canaries, sånn som et tips. Kan du sette båten på land i Las Palmas? Skjønner at de vil ha deg vekk pga ARC. Hva feiler motoren? Er det Seldèn rigg? Geir Redigert 22.Oktober.2010 av GeirKS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Synes det er utrolig tøft at folk gir seg ut på slike turer,dette er noe jeg aldri kommer til å kunne få oppleve.(slik sit.er i dag).Det gir meg stor glede å få "reise"turer gjennom skildringer fra de/dere som har lagt ut på slike turer. En kar fra Jøa,i nord-trøndelag som ligger i nabohavna har tatt turen til Australia og har dokumentert turen meget bra i form av tekst og bilder.Legger ved link for de som har lyst på en tur http://www.menja.info/ Sitér dette innlegget Link to post
opus Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Jeg må nok hjem å jobbe for å tjene mer penger før jeg kan fortsette på eventyr. Hva med å bo videre i båten og jobbe litt i utelivs-servicenæringen på Canariøyene? Flybilett tur/retur Norge er jo ikke gratis, pluss må forlate båten, betale for opplag etc. Sikkert noen som trenger en norsktalende stødig kar på et populært "norskt" hotell eller utested. Her hjemme snødde det igår, ikke noe å trakte etter, tipper du kommer til å angre ganske raskt etter hjemkomst. Lykke til videre! Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 (redigert) For pokker, du må ikke gi deg når du først er ute. Er det ingen som kjenner noen som kan kline på noen store sponsormerker på denne båten å gi han de pengene han trenger? 22.000,- for en båt som allerede er medieomtalt burde vel være god reklame??? Redigert 22.Oktober.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
SIR DAY Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Hvor ble det av de tøffingene som skulle toppe denne innsamlingen og sørge for at gutten skulle fortsette? Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Nøtterøy Svart 22.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2010 Ja, med slike utsagn skal du se at pengene kommer rennene inn Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 Dette skrev MI på facebook for 18 timer siden: Markus Ingebretsen på Ulketur I need to get home and earn some more money. Ill be back in Norway on the 26. looking for a job. Not fun, but oh well.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 Hvor ble det av de tøffingene som skulle toppe denne innsamlingen og sørge for at gutten skulle fortsette? Jeg forstår det slik at du er en kompis som prøver å hjelpe hr Ingebretsen til å finansiere denne saken ? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 Hva med å låne av mor eller far? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Trond mjøs Svart 24.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 Jeg skjønner det slik at kronerullingen innbragte ca 8000, noe som er 22000 for lite. Veldig trist at det ikke ble nok til at turen kunne fortsette. Men det er ikke verdens undergang og du trenger heller ikke vente 1 år før du fortsetter. Fårst og fremst må du komme deg hjem. De 8000 du har er vel mer enn nok til å få deg til norge og tilbake til båten når du har spart penger. Deretter får du deg en jobb. Jeg aner ikke hvilken om noen utdannelse du har men i verste fall finner du en jobb du tjener 15-18000 netto på, kanske til og med mer. Hvis du sparer effektivt, ikke går på byn og bor hos foreldre bør det ikke ta mer enn 2-3 måneder så er du på sjøen igjen. En liten utsettelse men du slipper et år på land ihvertfall. Alternativt kan kanskje det Polarn skriver, å låne av slektninger? Men det har du vel kanskje allerede prøvd. Uansett, jobb etpar måneder og reis ned i januar. Skulle nok ikke by på problemer å skaffe seg en sesongjobb nå i disse juletider. Kanskje noen her på forumet har noen tips?!? Trond Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 Heisann MI! Et dristigt eventyr du har lagt deg ut på!! Men jeg må si at jeg synes du skal være litt ydmyk og takke Neptun for at uhellet skjedde akkurat der og da! Hadde masta knekt midt i Atlanteren og, på toppen, kanskje revet med seg vindgeneratoren så hadde du virkelig vært ille ute å kjøre! Og med defekt motor i tillegg! Det skjedde vel noe lignende for den Australske jenta for en tid tilbake. Var det i Indiahavet tro? Hun hadde fått sendt ut nødmelding med posisjon, men var allikevel vanskelig å finne. Det blir som å lete etter den berømte nåla i høystakken! Poenget er at situasjonen kunne vært så mye mye værre!! Videre så spør jeg meg selv; hvordan hadde du tenkt å finansiere de øvrige 3,5 åra på "Ulke-tur"? Man kan kanskje utsette reparasjon av en skade på utstyr, men mat og drikke bør man jo ha hver dag! Iallefall, Lykke til videre! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
alphaman Svart 24.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2010 biltema burde stilt opp siden de er sponsor,30-40000,-er lommerusk for biltema.håper du er på sjøen snart Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 26.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2010 NRK Sørlandet skal i dag ha intervju med MI i sendingen 1840-1900 - følg med Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 26.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2010 ,30-40000,-er lommerusk for biltema.håper du er på sjøen snart Biltema er flinke de, prøver å tjene penger, det kan jo tenkes de ikke ser returnverdien verdt 20-30000.- Sitér dette innlegget Link to post
SIR DAY Svart 26.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2010 NRK Sørlandet skal i dag ha intervju med MI i sendingen 1840-1900 - følg med Innslag på NRK Sørlandet http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/678143/ (innslaget starter 9:25 ut i opptaket) :sailing: Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Polarn Svart 27.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2010 Såda er han hjemme igjen da. Kan denne tråden slippes da. Veldig synd i grunn. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
mingebretsen Svart 27.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2010 Ja, da er jeg hjemme igjen. Tusen takk for all støtte, spessielt til alle dere som donerte. Helt fantastisk! De som vil kan selfølgelig få pengene refundert om ønskelig, hvis ikke går de til videre eventyr og ekspedisjoner. Har oppdatert bloggen hvor jeg forklarer hva jeg har gjort nå, og hva jeg planlegger videre."Etterord og Forord" ulketur.com Sitér dette innlegget Link to post
Trond mjøs Svart 28.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2010 Valdig trist at det ikke ordnet seg. Men som sagt, med kontrollert økonomi tar det deg ikke lang tid å kommer deg på fjorden igjen. Har du solgt båten eller lagt den i opplag? Sikkert mange som ville ønsket at du beoldt pengene og brukte de til neste tur ut med båten. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Kjell Arne Steinsvik Svart 18.November.2010 Link til dette innlegget Svart 18.November.2010 Var i Las Palmas i dag for å sjå på ARC-flåten... Der låg også ein kjenning frå Noreg: Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Morsomt å se båten igjen. Båten ble solgt til en Spanjol med små barn, innen nå har han nok fikset båten og hatt flere turer med familien i det varme været som sikkert er der nede. Gleder meg stort til neste eventyr på havet, langdistanse seiling er noe fantastisk. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 7.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2011 Var forresten i Las Palmas også i år for å sjå på ARC-en. Ser ut til at Spanjolen som kjøpte Ulka ikkje gjorde anna enn å ribbe den og forlate den. Ulka låg i alle fall og duppa inne ved eine brygga... Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.