Jump to content

Ny mast til Markus Ingebretsen på langtur med Ulka, kronerulling.

Trond mjøs

Recommended Posts

Markus, hva om du flyr en tur hjem og tar en tiggerunde hos lokalt næringsliv på ditt hjemsted?

Vet ikke hvilke summer du trenger for å komme av gårde, men hvis det finnes masteprofil tilgjengelig for å skjøte inn en bit kan det ikke være all verden?

Fred Olsen opererer jo en del ferger mellom Canaries, sånn som et tips.

Kan du sette båten på land i Las Palmas? Skjønner at de vil ha deg vekk pga ARC.

Hva feiler motoren?

Er det Seldèn rigg?

Geir

Redigert av GeirKS (see edit history)

Synes det er utrolig tøft at folk gir seg ut på slike turer,dette er noe jeg aldri kommer til å kunne få oppleve.(slik sit.er i dag).Det gir meg stor glede å få "reise"turer gjennom skildringer fra de/dere som har lagt ut på slike turer.

En kar fra Jøa,i nord-trøndelag som ligger i nabohavna har tatt turen til Australia og har dokumentert turen meget bra i form av tekst og bilder.Legger ved link for de som har lyst på en tur :thumbsup:

http://www.menja.info/

Jeg må nok hjem å jobbe for å tjene mer penger før jeg kan fortsette på eventyr.

Hva med å bo videre i båten og jobbe litt i utelivs-servicenæringen på Canariøyene? Flybilett tur/retur Norge er jo ikke gratis, pluss må forlate båten, betale for opplag etc.

Sikkert noen som trenger en norsktalende stødig kar på et populært "norskt" hotell eller utested.

Her hjemme snødde det igår, ikke noe å trakte etter, tipper du kommer til å angre ganske raskt etter hjemkomst.

Lykke til videre!

For pokker, du må ikke gi deg når du først er ute. Er det ingen som kjenner noen som kan kline på noen store sponsormerker på denne båten å gi han de pengene han trenger? 22.000,- for en båt som allerede er medieomtalt burde vel være god reklame???

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Jeg skjønner det slik at kronerullingen innbragte ca 8000, noe som er 22000 for lite. Veldig trist at det ikke ble nok til at turen kunne fortsette. Men det er ikke verdens undergang og du trenger heller ikke vente 1 år før du fortsetter.

Fårst og fremst må du komme deg hjem. De 8000 du har er vel mer enn nok til å få deg til norge og tilbake til båten når du har spart penger. Deretter får du deg en jobb. Jeg aner ikke hvilken om noen utdannelse du har men i verste fall finner du en jobb du tjener 15-18000 netto på, kanske til og med mer. Hvis du sparer effektivt, ikke går på byn og bor hos foreldre bør det ikke ta mer enn 2-3 måneder så er du på sjøen igjen. En liten utsettelse men du slipper et år på land ihvertfall.

Alternativt kan kanskje det Polarn skriver, å låne av slektninger? Men det har du vel kanskje allerede prøvd.

Uansett, jobb etpar måneder og reis ned i januar. Skulle nok ikke by på problemer å skaffe seg en sesongjobb nå i disse juletider. Kanskje noen her på forumet har noen tips?!?

Trond

Heisann MI!

Et dristigt eventyr du har lagt deg ut på!!

Men jeg må si at jeg synes du skal være litt ydmyk og takke Neptun for at uhellet skjedde akkurat der og da!

Hadde masta knekt midt i Atlanteren og, på toppen, kanskje revet med seg vindgeneratoren så hadde du virkelig vært ille ute å kjøre! Og med defekt motor i tillegg!

Det skjedde vel noe lignende for den Australske jenta for en tid tilbake. Var det i Indiahavet tro? Hun hadde fått sendt ut nødmelding med posisjon, men var allikevel vanskelig å finne. Det blir som å lete etter den berømte nåla i høystakken!

Poenget er at situasjonen kunne vært så mye mye værre!!

Videre så spør jeg meg selv; hvordan hadde du tenkt å finansiere de øvrige 3,5 åra på "Ulke-tur"? Man kan kanskje utsette reparasjon av en skade på utstyr, men mat og drikke bør man jo ha hver dag!

Iallefall, Lykke til videre!

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

NRK Sørlandet skal i dag ha intervju med MI i sendingen 1840-1900 - følg med

Innslag på NRK Sørlandet

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/678143/

(innslaget starter 9:25 ut i opptaket)

:sailing: :sailing: :sailing:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Ja, da er jeg hjemme igjen. Tusen takk for all støtte, spessielt til alle dere som donerte. Helt fantastisk! De som vil kan selfølgelig få pengene refundert om ønskelig, hvis ikke går de til videre eventyr og ekspedisjoner.

Har oppdatert bloggen hvor jeg forklarer hva jeg har gjort nå, og hva jeg planlegger videre."Etterord og Forord" ulketur.com

• 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...