Ask Startet 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2010 Hei Eg tenker på olja i undervasshuset/drevet nederst på påhengsmotorane. Eg ser ikkje for meg at proffane brukar små overprisa plasttuber med olja. Erfaringsmessig så blir det alltid søl og dersom ein klemmer for hardt på tuba så får ein oljesprut i fjeset. Eg reknar med at proffane har ei fettpressa med gjenger som passar i holet der blindpluggane er. Einkvan som veit? Ask Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 (redigert) Bruker 1 liters kanner med pumpetopp og gjenget nippel. Enkelt, greit og renslig. Fåes kjøpt i båtbutikkene. Redigert 5.Oktober.2010 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
RSL Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 Når jeg en gang i forrige århundre jobbet på et påhengsmotorverksted som hjælpis, hadde vi en slange som gikk til et fat med olje festet til hver arbeidsstasjon. Den hadde en gummi-kon i enden og et pumpehåndtak. Ergo, ikke ulikt en fettpresseløsning som du nevner. Vi pumpet inn til det tøt ut av hullet oppe, satte i øvre skrue før vi tok vekk påfyllingsslangen og så satte vi inn den nedre skruen. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Tilde Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 Bruker 1 liters kanner med pumpetopp og gjenget nippel.... Fåes kjøpt i båtbutikkene. Høres jo veldig lettvint og kjekt ut. Skal ned på hytta til helgen og ta opp båtene der og det betyr oljeskift på 3 påhengere. Har noen en link eller bilde av dette verktøyet? Dette ble plutselig veldig "need" nå før fredag. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 Biltema har denne. Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 (redigert) Takker, Arvid ;) Noen som vet om det medfølgende Yamaha-adapteret passer 9,9 totakt, eller er det beregnet til større motorer? Redigert 5.Oktober.2010 av Tilde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 Jeg kjøpte en slik pumpe for snart ti år siden, merket OMC, og den har jeg brukt på en rekke forskjellige motorer, både av merke og størrelse, og den har passet til alle de jeg har prøvd så kan virke som standariseringsprosessen har nådd gjengene på girhuset på påhengsmotorene. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
andersb Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 maritim sin er fin, med gjenger for de fleste motorer, og passer i 1liters flaskene. ivrig bruker av denne selv. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 Pokker at jeg ikke så denne før nå, satt senest i går og klemte livet ut av en tube før det tøt ut på toppen Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Careka Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 ja, det er sikkert 10 år siden eg sist skifta, så kansje dette er året det vil skje. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
jadal Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 Jeg er på vei til å kjøpe denne http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Hageredskaper/Trykksproyte/ med tanke på å bruke den til å fylle olje i undervannshuset.. Ser for meg at jeg setter inn en bilventil så jeg kan bruke kompressoren til å skape trykk.. Og bytte den ståltuppen til noe myk gummi.. Kan det være en god plan?? Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Mouche Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 Og deretter skal du sette motoren på sengekanten og bruke den til å røre tyttebær? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
jadal Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 Ææææ nei.. Det hadde jeg ikke planer om.. Sitér dette innlegget Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Sjøga Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 http://www.biltema.no/no/Bat/Pumpe/Lensepumpe/Pumpe-for-giroljeskift/ hadde heller brukt denne Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 (redigert) OMC... og den har passet til alle de jeg har prøvd så kan virke som standariseringsprosessen har nådd gjengene på girhuset på påhengsmotorene. Min er fra Sierra marine, og quicksilver fører også slike (til noe høyere pris). Passer OMC og Mercruiser uten adapter i allefall. Den ser lik ut som Biltemas bortsett fra at Biltemavarianten ser meget "løen" ut med den gule plastkoblingen istf metallkobling med pakning. Tar litt tid likevel når du skal klemme tre liter olje opp i et B2 og må bytte flaske to ganger underveis. Proffene fyller direkte fra fat med pumpe med sveiv eller drill. Redigert 5.Oktober.2010 av Whistler (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Kasper22 Svart 5.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2010 Har ikke sett noen som sveiver gearolja. Men drassbare dispensere brukes mye.. http://www2.northerntool.com/fuel-transfer-lubrication/item-109062.htm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.