Jump to content

Hammerlakk på påhengsmotor, er det ok?

Polarn

Recommended Posts

Ja, jeg dro bort til Coop Bygg for å sjekke ut hammerlakken, ble ingen handel der. Det sto atpå aluminium så måtte man grunne med Spesiel metall primer, noe de ikke hadde. Så jeg bør styre unna zinkspray som grunning for deretter bruke vanlig quicklakk eller? Grunne med BT`s epoxygrunning for så å bruke vanlig billakk eller no?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Jeg har brukt lakk fra Quicksilver, spray. Det er slik lakk beregnet for båtmotorer (Mercury) Blir veldig blank og fint, samt tåler mye. Virker som den er veldig slitesterk. Lukter ikke helt miljøvennlig for å si det slik.

Men den er helt overlegen alt annet på spray som jeg har prøvd før. Både i kvalitet, styrke, finish, og ikke minst pris :smiley:

Føkk deg...

hmmm, syregrunning og Ferro-Bet rustfjerner. Goggla syregrunning uten å bli noe særlig klokere. Hvorfor vaske med Ferro-Bet på aluminium? Holder det ikke med vanlig pre-prep spray, deretter epoxy grunning?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Jeg vet ikke om noen link til lakken, men skal se om jeg finner noe. Jeg har fått min boks fra TSG på Strømmen, men det er jo standard Quicksilverlakk, så en og annen båtsjappe bør vel ha det.

Legger ved noen bilder av en messingsak jeg har dusjet. Det er et adapter til en lyddemper. Resultetet er heeelt strøkent og blank, og veldig sterkt. (ps, stripene i 2lakken" er speilbilde av skyene på himmelen :) )

DSC_0008.jpg

DSC_0081.jpg

DSC_0082.jpg

2240ogwt.jpg

Føkk deg...

Riktig, Siden du har hatt det på våpen så tåler vel lakken olje o.l da? Stammen på motoren blir jo ganske mishandlet med saltvann, oljer, fett, bensin m.m. så det må jå være noe holdbare greier.

Red: Du skriver Quicksilverlakk, det er ikke bare vanlig quick lakk du tenker på?

Redigert av Polarn (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...