Polarn Startet 5.Oktober.2010 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2010 Hammerlakk på påhengsmotor, er det ok? Tenker da på stammensom er i kontakt vann. Om ikke, hva kan brukes? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Ingar Svart 5.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 Nei, det eneste som gir varig resultat er 2-komp epoksy grunning, altså det som på folkemunne kalles antipest. For best mulig resultat bør man først syregrunne. Iallfall vaske med Ferro-bet rustløser. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 Ja, jeg dro bort til Coop Bygg for å sjekke ut hammerlakken, ble ingen handel der. Det sto atpå aluminium så måtte man grunne med Spesiel metall primer, noe de ikke hadde. Så jeg bør styre unna zinkspray som grunning for deretter bruke vanlig quicklakk eller? Grunne med BT`s epoxygrunning for så å bruke vanlig billakk eller no? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Brodern Svart 5.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 Jeg har brukt lakk fra Quicksilver, spray. Det er slik lakk beregnet for båtmotorer (Mercury) Blir veldig blank og fint, samt tåler mye. Virker som den er veldig slitesterk. Lukter ikke helt miljøvennlig for å si det slik. Men den er helt overlegen alt annet på spray som jeg har prøvd før. Både i kvalitet, styrke, finish, og ikke minst pris Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 Ja, tenkte dette skulle bli noe enkelt og ikke fullstendig sprøytelakkering. Har du link til noe greier Brodern? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 hmmm, syregrunning og Ferro-Bet rustfjerner. Goggla syregrunning uten å bli noe særlig klokere. Hvorfor vaske med Ferro-Bet på aluminium? Holder det ikke med vanlig pre-prep spray, deretter epoxy grunning? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Brodern Svart 5.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 Jeg vet ikke om noen link til lakken, men skal se om jeg finner noe. Jeg har fått min boks fra TSG på Strømmen, men det er jo standard Quicksilverlakk, så en og annen båtsjappe bør vel ha det. Legger ved noen bilder av en messingsak jeg har dusjet. Det er et adapter til en lyddemper. Resultetet er heeelt strøkent og blank, og veldig sterkt. (ps, stripene i 2lakken" er speilbilde av skyene på himmelen :) ) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 (redigert) Riktig, Siden du har hatt det på våpen så tåler vel lakken olje o.l da? Stammen på motoren blir jo ganske mishandlet med saltvann, oljer, fett, bensin m.m. så det må jå være noe holdbare greier. Red: Du skriver Quicksilverlakk, det er ikke bare vanlig quick lakk du tenker på? Redigert 5.Oktober.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Brodern Svart 5.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 Her er en link til lakken jeg har brukt. http://www.gulfstreamshop.com/Models.aspx?ModelID=642 Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 phantom black, hørtes harry ut Men er vel denne jeg skal bruke som toppcoat da http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10562405 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Brodern Svart 5.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 Det er Mercury svart vøtt Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Avsluttet_1 Svart 5.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 Den grå eller jldo? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Avsluttet_1 Svart 5.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2010 http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10562404;c:101749 Eller http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10562416;c:101749 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.